Årets smak på Annas pepparkakor
13 Sep 2016
Polkagrisar är precis som pepparkakor en given ingrediens under advent och jul, både som godis ochsom dekoration i julgranen. I Annas Polka Limited Edition förenas de två klassiska julsmakerna.Resultatet är en ljuvligt mintdoftande skapelse som gör sig allra bäst till adventsfikat eller bara som den är. Dessutom är Annas Polka Limited Edition en rolig smaksättare i desserter och bakverk.
2014 inledde Annas Pepparkakor en ny tradition att inför varje advents- och julsäsonglansera en tillfällig smak. Till tidigare smaker hör Annas Lingon Limited Edition och Annas Vinteräpple Limited Edition.
Historien om AnnasHistorien om Annas Pepparkakor startade redan år 1929 av systrarna Anna och Emma Karlsson ideras lilla hembageri på Östermalm i Stockholm. Deras spröda kakor blev snabbt populära och på40-talet beslöt de sig för att bli det bästa pepparkaksbageriet i världen. Än idag är Annas recept en välbevarad hemlighet men innehåller fortfarande samma underbara blandning av kryddor: kanel, ingefära och kryddnejlikor.
Annas Polka finns tillgängliga från och med oktober.
Annas Pepparkakor ägs sedan 2008 av det belgiskafamiljeföretaget Lotus Bakeries, som är specialiserade inom högkvalitativa bakverk. Annas Pepparkakor är svensk Kunglig Hovleverantör och producerar idag cirka 3000 tonpepparkakor per år till ett 30-tal länder.
13 Sep 2016
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"