Nu expanderar O´Learys Trademark genom varumärket Boston Grill – ännu ett koncept som erbjuds till befintliga och nya franchisetagare.
– Det har länge funnits en önskan från befintliga franchisetagare och övriga parter på restaurangmarknaden att vi ska utveckla ett nytt varumärke. Med Boston Grill riktar vi oss till en bred målgrupp som älskar att umgås och samlas kring mat och dryck i en Bostoninspirerad miljö. Sporten är närvarande men inte vårt huvudtema. Menyutbudet skiljer sig från en traditionell O’Learysrestaurang då vi här erbjuder en anorlunda Bostoninspirerad meny där hav och land möts genom klassiska steakhouserätter och New England inspirerade fiskrätter. På Boston Grill möts våra gäster av av ett mer omfångsrikt öl- och vinsortiment med fokus på craft beer och en hel del ekologiska drycker. En ambition är också att använda ekologiska råvaror i så stor utsträckning som möjligt, säger Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark.
O´Learys Trademark har i många år haft planer på att utveckla ett koncept som är inspirerat av bar- och grillrestaurangerna i Boston och New England. Boston Grill bevarar O´Learys varma känsla men omfamnar även den kulinariska matkultur som finns i Boston. O´Learys Trademark och franchisetagaren Henrik Hermansson slår idag upp portarna till den första Boston Grill-enheten på Tolv Stockholm. Henrik driver sedan tidigare två O´Learys-restauranger.
– Vi är exalterade och mycket stolta över att få vara med och dra igång ett nytt koncept och varumärke tillsammans med O’Learys Trademark. Vi tycker att Boston Grill erbjuder något alldeles extra och här i Tele2 Arena trivs vi väldigt bra. Vi ser fram emot att vara med och öppna upp fler Boston Grill-restauranger runt om i Sverige, säger Henrik Hermansson, franchisetagare för Boston Grill.
Expansionsplanen för Boston Grill är att inom fem år ha 15-20 restauranger i Sverige, förhoppningen är att även etablera varumärket internationellt. För O´Learys är det fortsatt fokus på Skandinavien och Europa, men en stark tillväxt väntas även i USA, Indien, Asien och Sydamerika.
Idag driver O´Learys Trademark den Bostoninspirerade sportbarkedjan O´Learys som grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Kedjan har över 100 restauranger i elva länder och kursen är inställd på fortsatt tillväxt. Boston Grill är ett steg mot ett premiumsegment de kallar Casual Fine; avslappnat med en opretentiös och genuin matupplevelse.
Boston Grill
I O’Learysfamiljen har vi alltid varit genuint inspirerade av de många bar- och grillrestaurangerna i Boston och New England. Tanken att öppna Boston Grill – en restaurang som bevarar O’Learys varma känsla samtidigt som den omfamnar Bostons kulinariska matkultur – har funnits med oss från början. Boston Grill passar lika bra för middag med familj och vänner, som för att sippa på din favoritdrink eller en hantverksöl i baren samtidigt som du ser på din favoritsport. Oavsett varför du kommer till Boston Grill hoppas vi att du också känner dig genuin och inspirerad när du omfamnas av den Bostoninspirerade atmosfären.
Idag driver O´Learys Trademark den Bostoninspirerade sportbarkedjan O´Learys som grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Kedjan har över 100 restauranger i elva länder och kursen är inställd på fortsatt tillväxt. Boston Grill är ett steg mot ett premiumsegment de kallar Casual Fine; avslappnat med en opretentiös och genuin matupplevelse.
O’Learys – The No1 Sportsbar
. O’Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Den första enheten öppnade den 16 november 1988 i Göteborg. I dag finns O’Learys i åtta länder. Under 2014 öppnas drygt 20 nya restauranger och i sommar passerar antalet anläggningar 100 stycken. Restaurangerna drivs av lokala franchisingtagare. Kedjans totala omsättning uppgick 2013 till 1,3 miljarder kronor.