Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Visit Sweden och Vagabond ska locka fler tyska turister till Sverige

 
Visit Sweden och Vagabond ska locka fler tyska turister till SverigeReadly utgåvan innefattar bland annat Sveriges bästa glamping, Gastroguide Göteborg och Malmös bästa krogar. Två års coronabegränsat resande tycks inte ha påverkat tyskarnas förkärlek till Sverige. Nästan nio av tio tyska resenärer är intresserade av Sverige och Tyskland är Sveriges näst största utlandsmarknad med över tre miljoner gästövernattningar. Detta vill Visit Sweden ta fasta på och har därför tillsammans med Vagabond tagit fram den tyskspråkiga Readly-utgåvan ”Reisen in Schweden”.

Med den digitala specialtidningen ”Reisen in Schweden” vill Visit Sweden få ännu fler tyska turister att välja Sverige som semesterresmål.

– Tyskland är en viktig marknad för Visit Sweden och i samarbetet med Vagabond vill vi med matnyttiga och engagerande reportage berätta om vad Sverige har att erbjuda och inspirera inför kommande Sverigesemester, säger Nils Persson, CMO på Visit Sweden.

Statistik från Visit Sweden visar att tyskarnas drömmar om Sverige innefattar såväl stad som landsbygd, samt att den främsta drivkraften till att vilja tillbringa semestern i Sverige är att uppleva naturen, koppla av och känna sig fri.

Allt detta återspeglas i ”Reisen in Schweden”, som är fullmatat med inspirerande reportage, artiklar och tips för en upplevelserik Sverige-semester. Innehållet är noggrant utvalt av Vagabond-redaktionen och specialpaketerat för tyska läsare och resenärer.

Den exklusiva Readly-utgåvan innefattar bland annat:
Cykla längs Kattegattleden
Safari i Sverige
Guide till bilsemester i Sverige
50 tips till Stockholm
Sveriges bästa glamping
Gastroguide till Göteborg
Malmös bästa krogar
Vandra i fjällen – guide för nybörjaren

– Vi vet att det finns ett stort intresse för Sverige bland många tyskar och det känns fantastiskt kul att genomföra detta projekt tillsammans med Visit Sweden. Förhoppningsvis kan vi få fler att upptäcka Sverige som semesterdestination, säger Fredrik Brändström, chefredaktör på Vagabond.

För Sveriges största resemagasin Vagabond är det första gången någonsin som en specialutgåva av tidningen ges ut utanför Sverige, vilket skapat möjlighet att nå ut med varumärket på en ny, stor och spännande marknad via Readly. Samtidigt kan ”Reisen in Schweden” ses som ett resultat av Story House Egmonts satsning på att utveckla nya intäktsben, såsom digitalt innehåll och redaktionella uppdragspublikationer.

– Vi ser detta projekt både som ett sätt att vara mer snabbfotade i vår utgivning riktad mot nya digitala kanaler och som en del i vår ambition att göra fler läsarintressanta samarbetsprojekt, både kopplat till Vagabond och våra andra starka varumärken inom olika nischer och intresseområden, säger Nicolas Jändel, förlagsredaktör på Story House Egmont, Stockholm..

– Lanseringen av Vagabond i Tyskland är ett bra exempel på hur vi kan förlänga livstiden för innehåll och rikta det till nya geografiska målgrupper. Då en stor del av våra läsare finns i Tyskland blir det en möjlighet för ett svenskt magasin att återanvända sin maffiga materialbank av inspirerande guider och reportage för att nå en ny och stor marknad, säger Daniel Hamrin, nordisk innehållschef, Readly.




Av: Annika Rådlund
Källa: Story House Egmont. Siffror och fakta från Visit Sweden