Visit Sweden och Vagabond ska locka fler tyska turister till Sverige
19 Jun 2023
Med den digitala specialtidningen ”Reisen in Schweden” vill Visit Sweden få ännu fler tyska turister att välja Sverige som semesterresmål.
– Tyskland är en viktig marknad för Visit Sweden och i samarbetet med Vagabond vill vi med matnyttiga och engagerande reportage berätta om vad Sverige har att erbjuda och inspirera inför kommande Sverigesemester, säger Nils Persson, CMO på Visit Sweden.
Statistik från Visit Sweden visar att tyskarnas drömmar om Sverige innefattar såväl stad som landsbygd, samt att den främsta drivkraften till att vilja tillbringa semestern i Sverige är att uppleva naturen, koppla av och känna sig fri.
Allt detta återspeglas i ”Reisen in Schweden”, som är fullmatat med inspirerande reportage, artiklar och tips för en upplevelserik Sverige-semester. Innehållet är noggrant utvalt av Vagabond-redaktionen och specialpaketerat för tyska läsare och resenärer.
Den exklusiva Readly-utgåvan innefattar bland annat:
Cykla längs Kattegattleden
För Sveriges största resemagasin Vagabond är det första gången någonsin som en specialutgåva av tidningen ges ut utanför Sverige, vilket skapat möjlighet att nå ut med varumärket på en ny, stor och spännande marknad via Readly. Samtidigt kan ”Reisen in Schweden” ses som ett resultat av Story House Egmonts satsning på att utveckla nya intäktsben, såsom digitalt innehåll och redaktionella uppdragspublikationer.
– Vi ser detta projekt både som ett sätt att vara mer snabbfotade i vår utgivning riktad mot nya digitala kanaler och som en del i vår ambition att göra fler läsarintressanta samarbetsprojekt, både kopplat till Vagabond och våra andra starka varumärken inom olika nischer och intresseområden, säger Nicolas Jändel, förlagsredaktör på Story House Egmont, Stockholm..
– Lanseringen av Vagabond i Tyskland är ett bra exempel på hur vi kan förlänga livstiden för innehåll och rikta det till nya geografiska målgrupper. Då en stor del av våra läsare finns i Tyskland blir det en möjlighet för ett svenskt magasin att återanvända sin maffiga materialbank av inspirerande guider och reportage för att nå en ny och stor marknad, säger Daniel Hamrin, nordisk innehållschef, Readly.
Av: Annika Rådlund
Källa: Story House Egmont. Siffror och fakta från Visit Sweden
19 Jun 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Kryddiga drinkar med Fireball
Firebål, Spicy Sunrise och Fireball Sour
-
Introducerar ett nytt kvällskoncept - traditionellt kinesiskt midnattsnack
"Ambitionen är att inte bara erbjuda utsökt mat, utan också skapa en unik och spännande atmosfär"
-
Topp 10: Hit reser svenskarna på höstlovet
"Det har varit ett högt bokningstryck i år"
-
Estrellas Heta Häxhattar med chili och gräddfil gör comeback
De frasiga barsnacksen är tillbaka
-
Nytt skräckhus i restaurang Fiesta under Halloween på Gröna Lund
"I den zombiesmittade restaurangen Zombiesta förvandlas varje gäst till en del av menyn när de möter kökspersonal som inte bara lagar maten, utan också jagar den"
-
Fanta lanseras med Beetlejuice -design
"Inför Halloween kände vi att det var det perfekta tillfället att skaka om Fanta lite och blanda det bubbliga och färgglada med Beetlejuices läskigheter"
-
Han blir ny vd för Hotel Diplomat
"Det är en spännande och stimulerande utmaning"