Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

5 trender som kommer att forma vårt resande efter pandemin

 
5 trender som kommer att forma vårt resande efter pandeminStrandhotell (33%) är bland de mest föredragna alternativen av boenden för att svenska semesterfirare ska känna sig tillfreds. Hotels.com’s internationella studie visar 5 trender som kommer att forma vårt resande efter pandemin. Bland annat så kommer gala smultronstället före "bucket list destinationer" för en stressfri semester när vi återgår till det nya normala. 

Den globala pandemin har påverkat människors preferenser och beteende på många sätt, inte minst när det kommer till resor. I en ny global studie från Hotels.com undersöker de hur människors beteende och tycke gällande resor har förändrats under pandemin. I undersökningen identifierar bokningsplattformen fem trender som kommer att prägla resandet framöver och bli det ”nya normala” som vi förhåller oss till. 

Stängda gränser och vandrande sinnen: 90% av svenska resenärer är exalterade över att få resa igen och den globala resenären har i genomsnitt drömt om att resa fem gånger om dagen, i tider av pandemi.  

En retreat för sinne, ”mage” och själ: 87% av svenskarna tror att resor efter pandemin kan verka för att minska stress och förbättra det mentala och fysiska välbefinnandet. Njuta av god mat spelar en avgörande roll. 

Mer strand, mindre oro: Strandhotell (33%) är bland de mest föredragna alternativen av boenden för att svenska semesterfirare ska känna sig tillfreds. 

  Hålla jämna steg med familjen och känna reslust: När saker och ting återgår till det normala är en resa med familjen (40%) eller med partnern (29%) det första svenskar vill spendera sin tid på, istället för en utekväll med vänner (19%) eller shopping (14%).   

Återuppleva tidigare minnen: Resenärer känner en sig bekväma och säkra med att besöka gamla smultronställen och se mer av vad hemlandet har att erbjuda istället för att upptäcka nya platser eller att besöka destinationer på sin ’bucket list’  




Av: Annika Rådlund Källa: Hotels.com  
Foto: Getty Images