Att ta hand om restauranggästen är viktigare än maten
7 Mar 2020
ServiceMind Index är ett fristående och oberoende tjänsteföretag. Med ett digitalt verktyg identifieras och mäts service- och servicegrad hos verksamheter och personal. I undersökningen ställdes bland annat frågan om hur stor betydelse iprocent servicen har för den totala upplevelsen. Svaret blev i genomsnitt 81,3 procent.
– Perfekt service kan rädda en annars misslyckad måltid. Även om maten självklart är en viktig del av erbjudandet är det till sist bemötandet som formar gästens upplevelse, säger Bicke Naglo, grundare av ServiceMind Index och fortsätter:
- Att det är så många som svarar på undersökningen som 20 procent visar att det är en fråga som engagerar.
ServiceMind Index undersökning gäller för perioden mars 2019, till och med januari 2020, och omfattas av sex deltagande restauranger. Undersökning görs kontinuerligt över året där samma 13 frågor alltid ställs.
– En krögare som vill skilja sig från mängden måste lyfta blicken från menyn och se vad som gör gästen nöjd och kommer tillbaka. Den goda nyheten är att kunskap och engagemang kring service är jämförelsevis en billig råvara och receptet finns tillgängligt för alla, säger Malin Looft Nyquist, grundare av ServiceMind Index.
Foto: Getty Images
7 Mar 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
I mars öppnar nyrenoverade Scandic Wallin
"Vi ser verkligen framemot att äntligen få slå upp portarna till detta moderna hotell med mycket centralt läge och goda kommunikationsmöjligheter"
-
Uber Ski lanseras i Sverige
"Med Uber Ski tror vi att vi kan hjälpa dem som vill lägga mindre tid på logistiken och mer tid på allt det roliga under semestern. Vi hoppas tjänsten blir ett uppskattat tillskott under skidsäsongen"
-
Indochine har öppnat på Arlanda
"Indochine är, med sitt asiatiska, inspirerande koncept, ett perfekt komplement till det övriga utbudet på Marknadsplatsen"
-
Max öppnar flagship-restaurang i Köpenhamn
"Restaurangen får ett väl synligt läge där många gående och cyklister passerar varje dag"
-
Hotellet har inrett ett Mellorum
Mellorummet har glammiga detaljer och utlovar flera överraskande inslag. Bland annat kommer...
-
Husmanskosten får en egen dag i kalendern
"Husmanskostens dag har potential att bli en viktig dag"
-
Recept: One Pot Risoni Pomodoro med varm fetaost & bönor
Toppa receptet med detta: