Circle K satsar på flaggskeppsstationer med fokus på mat och upplevelser
6 Mar 2023
Tiden för den klassiska bensinstationen är förbi, det slår Circle K:s nya satsning på Flaggskeppsstationer fast. Med förändrade kundbeteenden, allt fler elbilar på vägarna och därmed längre besök kommer förväntningarna på upplevelse och bra tidsfördriv att öka. Det är just det som Circle K tagit fasta på när de utvecklat det nya konceptet med flaggskeppsstationer.
- Vi bygger för framtiden, och den är redan här. Vi tror att den som lyckas skapa bäst kundupplevelse och attraktiva tidsfördriv under laddpausen är den som kommer att locka flest besökare. Våra flaggskepp ska vara en guldkant längs vägen, med upplevelser och aktivitet som underhåller alla i bilen. Till och med toaletterna blir en upplevelse, inget har lämnats åt slumpen, säger Per Selin, Senior Manager Real Estate Development på Circle K.
På de nya stationerna kommer kunderna att mötas av lekparker, utegym och vackra sittplatser både ute och inne. Loungerna blir större och mer bekväma, menyn breddas och utgår från årstidens influenser, butikerna blir större med bredare sortiment och såväl dryck som toaletter ska få ett markant lyft. Dessutom kommer Circle K:s moderna ultrasnabbladdare på 300 kW att finnas på samtliga flaggskepsstationer, samt en bredd av förnybara drivmedel.
- På Circle K pratar vi inte längre om drivmedelsstationer, vi pratar om energistationer. Vår satsning på ultrasnabb laddning har tredubblats i år och vi ser att elkunden har andra behov som ställer nya krav på oss. Våra flaggskepp har utvecklats med kundupplevelse i fokus och vi är mycket stolta över att ta det här steget, säger Johan Söderberg, Director Fuel & E-mobility på Circle K.
Örebro är först ut, och sedan följer Knivsta, Floda och Gränna.
6 Mar 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Kryddiga drinkar med Fireball
Firebål, Spicy Sunrise och Fireball Sour
-
Introducerar ett nytt kvällskoncept - traditionellt kinesiskt midnattsnack
"Ambitionen är att inte bara erbjuda utsökt mat, utan också skapa en unik och spännande atmosfär"
-
Topp 10: Hit reser svenskarna på höstlovet
"Det har varit ett högt bokningstryck i år"
-
Estrellas Heta Häxhattar med chili och gräddfil gör comeback
De frasiga barsnacksen är tillbaka
-
Nytt skräckhus i restaurang Fiesta under Halloween på Gröna Lund
"I den zombiesmittade restaurangen Zombiesta förvandlas varje gäst till en del av menyn när de möter kökspersonal som inte bara lagar maten, utan också jagar den"
-
Fanta lanseras med Beetlejuice -design
"Inför Halloween kände vi att det var det perfekta tillfället att skaka om Fanta lite och blanda det bubbliga och färgglada med Beetlejuices läskigheter"
-
Han blir ny vd för Hotel Diplomat
"Det är en spännande och stimulerande utmaning"