Cocktailbaren MAP Petite Maison öppnar i Stockholm
30 Aug 2022
På nya MAP Petite Maison i Stockholm serveras både klassiska samt egna experimentella cocktails som hämtat inspiration från hela världen. Det finns även möjlighet att avnjuta utvalda tapas från Medelhavet som skapats för att passa till barens cocktails, whisky och rom.
– MAP Petite Maison är den första fristående internationella cocktailbaren i Stockholm vilket gör öppningen extra spännande. Målet är att skapa en intim och personlig upplevelse för alla som uppskattar cocktails och kvalitetssprit, säger Melissa Frangi som är Global Bars Manager på MAP.
Under åren har MAP Maison i London byggt upp en personlig direktkontakt med flera av världens främsta destillerier. Det innebär att även baren i Stockholm får ett sortiment utöver det vanliga med flera rariteter på hyllorna, inte minst inom skotsk och japansk whisky.
Konsten på MAP Petite Maison byts regelbundet ut och till varje utställning skapas en ny cocktail som inspirerats av verken. Först ut är den svenska konstnären och skulptören Tomas Lacke som hämtat sin inspiration från både klassiskt oljemåleri och gatukonst. Hans verk kombineras med cocktailen Kintsugi som bygger på Ki No Bi Kyoto Dry Gin.
MAP Petite Maison som öppnar 31 augusti har femton sittplatser och erbjuder både bokningar samt drop-in i mån av plats. Öppettiderna är initialt från 15:00 till 01:00 från tisdag till lördag.
30 Aug 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"