Gratis marknadsföring för lokala företagare
17 Mar 2020
– Detta gäller självklart även till lokala näringsidkare såsom restauranger, hotell samt caféer, dock ej stora kedjor, förklarar Magnus Bardh som är sales manager på Mecenat.
Restauranger, hotell, caféer och butiker har fått en svår situation nu i och med smittspridningen av coronaviruset, därför menar de att den här marknadsföring är ännu viktigare nu.
-Våra lokala rabattgivare har alltid varit otroligt populära. De finns där studenterna är och de erbjuder ofta rabatter som är viktiga under studietiden och gör verklig skillnad i vardagsekonomin. De är precis det som är kärnan i Mecenats verksamhet och det är därför självklart att vi ska stötta dem när marknaden viker, säger Jonas Levin, VD för Mecenat AB.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Mecenat
17 Mar 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"