Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
22 Mar 2024
Big Classic består av två nötköttsbiffar, av svenskt kött, på 90 gram vardera mellan ett tredelat sesambröd med cheddarost, Sweet onion, saltgurka, krispig isbergssallad och Max originaldressing. Burgaren går även att beställa med bacon. Gästerna kan även byta proteinet till Plant Beef, vilket gör Big Classic till Max största vegetariska burgare.
–Big Classic är en uppdaterad variant av den tredelade Big-burgaren och Skrovmålet som från början hette Big Max. Den stora skillnaden är att Big Classic är större, ännu saftigare och innehåller krispig inlagd gurka. Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet. En burgare som verkligen gjorde oss kända, säger Jonas Mårtensson, chefskock på Max Burgers.
Lanseringen är en viktig del i företagets ambitionen att erbjuda ett snabbmatsalternativ med lokala råvaror.
–2023 var omsättningsmässigt vårt bästa år någonsin och trots att burgardöden drabbade många aktörer har vi stått starka. Inom några år är målet att vara den burgarkedja med flest restauranger i Sverige. Därför är det här är en av våra viktigaste lanseringar på länge då Big Classic på riktigt konkurrerar med världens idag kanske mest välkända dubbelburgare, säger Richard Bergfors, vd på Max Burgers.
Big Classic lanserades 21 mars på samtliga restauranger.
22 Mar 2024
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"