"Hologram kommer vara en central del av upplevelsen"
13 Dec 2022
–Målet med Aiden är att skapa en ny spännande grupp av moderna hotell i Skandinavien. Hotellmarknaden är till stor del ganska traditionell och konservativ och här såg vi en lucka som vårt nya hotellkoncept kan fylla. Nu kan vi erbjuda våra resenärer prisvärda hotell med en fräsch, ung tonträff och som känns innovativa och nytänkande. Här möts effektivt boende med lekfulla miljöer och digitala lösningar – det ska kännas smart, bekvämt och medvetet, säger Johan Michelson, VD BWH Hotel Group Skandinavien.
Som ett spännande inslag kommer hotellen att arbeta med hologram som en central del av upplevelsen. Med hologramtekniken kan man realisera digitala incheckningar med personlig kontakt samtidigt som man effektivt kan maximera de anställdas engagemang för en unik gästupplevelse.
För att minska miljöpåverkan byggs många av hotellen med hjälp av moduler, vilket är ett hållbarare sätt att bygga då mängden avfall reduceras och byggnaden kan återvinnas i större omfattning. Här kommer det material som används från hållbara källor och är i vissa fall återvunnet. I stor utsträckning kommer även hotellens tak att förses med solceller vilket skapar en betydande och hållbar elproduktion.
Flertalet av hotellen kommer att uppföras på strategiska platser där större flöden finns, till exempel vid universitet, större företag och evenemangsarenor. Det första hotellet, Aiden by Best Western Herning, öppnas 1 februari i danska staden Herning. Detta blir Danmarks första modulbyggda hotell och kommer att erbjuda 204 rum, gym med bastu, konferensrum och inbjudande sociala ytor att umgås eller arbeta i.
En handfull hotell är planerade med öppning redan under 2023 i samarbete med CIC Hospitality som är en av de ledande hotelloperatörerna i Skandinavien och driver i dagsläget 20 hotell varav ett antal är med i BWH Hotel Group.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: BWH Hotel Group
13 Dec 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"