Hotellet erbjuder lojalitetsmedlemmar hotelltjänster i hemmet
20 Feb 2020
En vanlig feedback från hotellens gäster är att de önskar ta med hotellkänslan hem när det lämnar hotellet. Att slippa checka ut. Sedan en tid tillbaka testas därför en ny tjänst där medlemmar i Nordic Choice Club och boendes på Kungsholmen i Stockholm erbjuds en prenumeration av hotelltjänster som till exempel städning, skönt mjuka handdukar, fluffiga täcken och kuddar och lyxiga badrumsprodukter samt en avkopplande hotellfrukost på närliggande hotell. Allt med Clarion Hotel Amaranten som nav för service och kvalité.
- Vi frågor oss ständigt hur vi bättre kan svara på våra gästers behov och hur hotellen i högre utsträckning kan vara en del av våra gästers vardag och underlätta deras liv. En av de saker som gästerna gång på gång berättar för oss att det värsta med att bo på hotell är att de så småningom måste checka ut. Detta har vi tagit fasta på och drivs av att erbjuda tjänster som gör att skillnaden mellan en hotellupplevelse och att vara hemma suddas ut, säger Christian Lundén, director of Future Business på Nordic Choice Hotels.
Tjänsterna som just nu testas på Kungsholmen i Stockholm har varit oerhört populärt.
- Vi har varit försiktiga med att kommunicera detta eftersom det enbart är en testperiod men det är tydligt att djungeltrumman har gått. De platser vi kunnat erbjuda nu i början fylldes snabbt och kölista är lång. Det här har varit en succé från dag ett och jag hoppas nu att vi kommer att kunna gå ut i större skala inom kort, säger Clarion Hotel Amarantens VD Ulf Cato.
Det är tydligt att “testpiloterna” av tjänsten gillar det de får testa.
- Det här är en tjänst som vi länge har letat efter och vi älskar det! Att få den där sköna hotellkänslan även hemma är fantastiskt och vi ser så många framtida möjligheter med tjänsten, säger testpiloten Andrea Dorg.
Projektet som nu testas avslutas nu i februari. När den perioden är över kommer utfallet utvärderas. Om allt faller väl ut kommer detta lanseras i fler delar av Norden med förhoppning om att det ska bli en naturlig del av hotellens erbjudanden. Möjligheterna är stora att efter hand koppla på fler tjänster som matleveranser, tvättning och strykning, klädleveranser och mycket annat. Syftet med projektet är dels att ge medlemmar i Nordic Choice Club ytterligare fördelar med sitt medlemskap och underlätta deras vardag men det finns också en tydlig ambition att projektet ska bidra till minskat klimatavtryck.
- Det här är naturligtvis otroligt skönt för våra gäster som får en lyxigare och mer bekväm vardag till ett pris alla har råd med men vi ser också att detta kommer att hjälpa människor att leva ett mer hållbart liv. Genom samordnade transporter, medvetna leverantörer av mat och produkter och dessutom erbjuder mat från hotellens restauranger så minskar vi inte bara utsläppen utan också matsvinnet. Gästerna kan kort och gott sova med gott samvete, menar Christian Lundén.
Beställning av tjänsterna som erbjuds genom projektet sker genom en särskilt utvecklad app och genomförs i samarbete med startup-bolaget L2GO.
Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell och närmare 17 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living.
20 Feb 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"