Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Idag byter arenan namn till Strawberry Arena

 
Idag byter arenan namn till Strawberry ArenaFriends Arena i Solna kommer från och med idag att heta Strawberry arena. Hotellkoncernen Strawberry tar idag den 12 juli över namnet på nationalarenan i Solna efter att ha slutit ett långsiktigt namnrättighetsavtal med Stockholm Live. 

Strawberry har funnits i arenastaden med två hotell i flera år och ser att området utvecklas och lockar till sig besökare från hela världen.

- Att få möjlighet att bli namnpartner till Nordens största arena för året runt evenenang ger oss ytterligare en möjlighet att kunna vara med och driva positiv utveckling i samhället. Besöksnäringen bidrar med hundratusentals jobb, miljarder i intäkter till näringslivet och är en naturlig väg för att integrera personer i utanförskap i arbetslivet. Det som gör besöksnäringen unik är människorna som jobbar i den, de gäster som tar del av upplevelser och känslorna detta skapar, säger Petter Stordalen, grundare av Strawberry.

Strawberry har idag fler än 240 hotell i Norden, restauranger, spa och mötesmöjligheter för flera tusen deltagare. Med 20 000 anställda, varav hälften i Sverige, finns det i företaget 176 nationaliteter med olika bakgrund och etnicitet. Fokus på mångfald och inkludering har varit kärnvärden sedan företaget grundades för över 25 år sedan och som ny namnpartner till arenan i Solna önskar Strawberry att hylla mångfald av upplevelser som sker där genom konceptet “Room for Emotions”.

Arenan i Solna är AIK Fotbolls hemmaarena och den rymmer upp till 60 000 personer.

- Arenan är en viktig mötesplats för fotbollsvärlden, både som en av Sveriges nationalarenor för de svenska landslagen, samt för AIK som har sitt hem här. Dessutom representerar arenan en mångfald av upplevelser och evenemang till glädje för olika människor med olika intressen. Detsamma gäller Strawberry, med våra olika hotellkedjor och koncept anpassade till olika målgrupper, och det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match. På våra hotell och alla andra platser där man träffar oss, säger Emilie Stordalen, som leder arenasamarbetet


Partnerskapet går väl i linje med Strawberrys ambition att erbjuda ett brett utbud av upplevelser till gäster, medlemmar och kunder tillsammans med Stockholm Live som driftar arenan.



Av: Annika Rådlund Källa och foto: Strawberry