Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
12 Jul 2024
Strawberry har funnits i arenastaden med två hotell i flera år och ser att området utvecklas och lockar till sig besökare från hela världen.
- Att få möjlighet att bli namnpartner till Nordens största arena för året runt evenenang ger oss ytterligare en möjlighet att kunna vara med och driva positiv utveckling i samhället. Besöksnäringen bidrar med hundratusentals jobb, miljarder i intäkter till näringslivet och är en naturlig väg för att integrera personer i utanförskap i arbetslivet. Det som gör besöksnäringen unik är människorna som jobbar i den, de gäster som tar del av upplevelser och känslorna detta skapar, säger Petter Stordalen, grundare av Strawberry.
Strawberry har idag fler än 240 hotell i Norden, restauranger, spa och mötesmöjligheter för flera tusen deltagare. Med 20 000 anställda, varav hälften i Sverige, finns det i företaget 176 nationaliteter med olika bakgrund och etnicitet. Fokus på mångfald och inkludering har varit kärnvärden sedan företaget grundades för över 25 år sedan och som ny namnpartner till arenan i Solna önskar Strawberry att hylla mångfald av upplevelser som sker där genom konceptet “Room for Emotions”.
Arenan i Solna är AIK Fotbolls hemmaarena och den rymmer upp till 60 000 personer.
- Arenan är en viktig mötesplats för fotbollsvärlden, både som en av Sveriges nationalarenor för de svenska landslagen, samt för AIK som har sitt hem här. Dessutom representerar arenan en mångfald av upplevelser och evenemang till glädje för olika människor med olika intressen. Detsamma gäller Strawberry, med våra olika hotellkedjor och koncept anpassade till olika målgrupper, och det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match. På våra hotell och alla andra platser där man träffar oss, säger Emilie Stordalen, som leder arenasamarbetet
Partnerskapet går väl i linje med Strawberrys ambition att erbjuda ett brett utbud av upplevelser till gäster, medlemmar och kunder tillsammans med Stockholm Live som driftar arenan.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Strawberry
12 Jul 2024
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Kryddiga drinkar med Fireball
Firebål, Spicy Sunrise och Fireball Sour
-
Introducerar ett nytt kvällskoncept - traditionellt kinesiskt midnattsnack
"Ambitionen är att inte bara erbjuda utsökt mat, utan också skapa en unik och spännande atmosfär"
-
Topp 10: Hit reser svenskarna på höstlovet
"Det har varit ett högt bokningstryck i år"
-
Estrellas Heta Häxhattar med chili och gräddfil gör comeback
De frasiga barsnacksen är tillbaka
-
Nytt skräckhus i restaurang Fiesta under Halloween på Gröna Lund
"I den zombiesmittade restaurangen Zombiesta förvandlas varje gäst till en del av menyn när de möter kökspersonal som inte bara lagar maten, utan också jagar den"
-
Fanta lanseras med Beetlejuice -design
"Inför Halloween kände vi att det var det perfekta tillfället att skaka om Fanta lite och blanda det bubbliga och färgglada med Beetlejuices läskigheter"
-
Han blir ny vd för Hotel Diplomat
"Det är en spännande och stimulerande utmaning"