Lounge Expo och GastroNord satsar på mässa i höst
24 Jun 2020
Med fokus på nystart kommer man i höst lyfta fram erfarenheter från krisen men också visa på framtidstro där nya kreativa idéer och affärsmöjligheter kommer presenteras och diskuteras. Ett aktuellt och inspirerande seminarieprogram som ska attrahera branschens beslutsfattare håller på att produceras.
Arrangörerna Stockholmsmässan och BraMässor tvingades som bekant att skjuta upp Lounge Expo och GastroNord som skulle ha gått av stapeln tillsammans den 31 mars - 2 april 2020 på Stockholmsmässan, på grund av den rådande pandemin. Många av de planerade programpunkterna som tidigare fanns med i mässprogrammet kommer också att finnas med i höst. Bland annat planerar man att genomföra Housekeeping Forum som i våras hade över 100 anmälda deltagare.
–Vi är människor som vill och behöver träffas. Nu får vi göra det ansvarfullt och under ordnade former. BraMässor har introducerat ett koncept för att hjälpa besökare och utställare att umgås säkert. Safe to Visit heter det, säger Bosse Magnusson Vice VD BraMässor.
–På mässor gör man affärer och får nya idéer och inspiration. Vi är övertygade om att Sverige öppnar upp senast efter sommaren och att Lounge Expo och GastroNord blir en given nystart, säger Bosse Magnusson.
Lounge Expo, som vänder sig till beslutsfattre inom hotell, och GastroNord samlar tillsammans närmare 300 utställare och är Nordens ledande mässor för hotell- och restaurangbranschen.
24 Jun 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"