Många söker efter en lyxigare reseupplevelse i höst
3 Nov 2023
Färsk sökdata från momondo visar att svenskarna tycks vilja ha en lyxigare reseupplevelse i höst. Förutom att sökningar efter femstjärniga hotell har stigit, kan momondo även se en ökning vad gäller sökningar efter första klass-biljetter på flygresan, som ökat med cirka 19 procent för hösten 2023, jämfört med föregående år*.
– Inför höstens resor söker de svenska resenärerna efter lyxigare vistelser och tycks villiga att spendera mer. Men en lyxigare vistelse behöver nödvändigtvis inte innebära dyrare priser. Genom att göra ordentlig research inför resan kan man hitta lyxiga boenden och biljetter till bättre priser, och med vår nya tjänst hoppas vi kunna erbjuda våra resenärer en genväg till att hitta de mest prisvärda alternativen, säger Per Christiansen, reseexpert och Senior Vice President på momondo.
Förutom att göra research tipsar momondo om att man kan boka under lågsäsong för att finna mer prisvärda erbjudanden – särskilt om man planerar att besöka ett populärt resmål. Då brukar man generellt även kunna boka lite närmare inpå avresa men ändå kunna hitta prisvärda erbjudanden.
Nu tipsar momondoom var och hur man spenderar mindre på en lyxvistelse – genom deras nya tjänst som ska underlätta för lyx-sugna resenärer på en budget*.
Städer i Europa med 5-stjärniga hotell till de lägsta priserna under oktober-november 2023**
Destination
Genomsnittligt pris per natt i SEK, för oktober-november
1.Gdansk, Polen 1 226 SEK
3 Nov 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"