Max lanserar två nya LikeMeat-kycklingburgare
6 Maj 2022
- Med LikeMeat vill vi vara bäst på alternativ till kyckling - därför passar denna lansering som handen i handsken. Nu kan vi ge kycklingälskare ytterligare två riktigt goda och gröna alternativ på menyn som gör det mer åtråvärt och tillgängligt med vego säger Henrik Åkerman, Marknadschef, Licekindly Collective Nordics.
Menyn har enligt Max Burgers tagits fram som svar på den amerikanska Chicken Sandwich-trenden. På menyn kan gäster välja mellan två alternativ till kyckling, Crispy No Chicken Buffalo är en något hetare variant som serveras med saltgurka, sallad, sweet onion, majonnäs och buffalosås. Crispy No Chicken BBQ ska vara lite sötare och rökig burgare som kommer med saltgurka, sweet onion samt BBQ-sås och coleslaw. Båda burgarna serveras i ett sesambröd.
- Vi är ju burgarnördar och därför föll det sig naturligt att testa olika Chicken Sandwiches, det finns väldigt många goda men vi såg hela tiden att det gick att göra små förbättringar. Jag tycker det här är bland det bästa vi gjort och de gröna varianterna Crispy No Chicken är superbra alternativ till de ordinarie burgarna, säger Jonas Mårtensson, chefskock på Max Burgers.
Om LikeMeat:
LikeMeat är en av producenterna av växtbaserade köttalternativ i Tyskland och som en del av Livekindly Collective. LikeMeat grundades 2013 och finns i flera europeiska länder samt i USA.
6 Maj 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"