Menigo lanserar produkter under eget varumärke
20 Sep 2022
Det nya varumärken är en mix av svenska och internationella produkter.
–Sysco produkterna är våra egna varor tydligt indelade i tre olika kvalitetsnivåer, vilket gör det enklare för kökschefer och inköpare att göra rätt val utifrån just sitt kök. Alla produkter har genomgått bland de mest omfattande kvalitetstester inom foodservice. Det garanterar en jämn och stabil kvalitet med branschledande certifiering inom alla kategorier, säger Åsa Wickholm, Head of Sysco Brands på Menigo.
2016 blev Menigo en del av Sysco, världens största foodserviceaktör. På Menigo arbetar man nu för att kvalitetssäkra befintliga sortiment mot Syscos högt ställda kvalitetskriterier. Produkter märkta Sysco kommer att lanseras successivt och Menigos nuvarande egna märkesvaror Chefs Basic, Brakes och Brakes Select kommer på sikt att bytas ut men finns kvar under en övergångsperiod.
–Den nya produktserien som vi nu lanserar är bara ett exempel på hur vi på Menigo kan nyttja kraften av att vara en del av ett globalt företag samtidigt som vi behåller foten i det lokala. Lanseringen innebär dessutom att vi på sikt kommer att ta in nya spännande internationella produkter som blir unika på marknaden, säger Joakim Sköld Östling, Merchandising Direktör Menigo.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Menigo
20 Sep 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"