Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Menigo lanserar produkter under eget varumärke

 
Menigo  lanserar produkter under eget varumärkeMenigo lanserar Menigo nu nästa steg och lanserar Sysco Brands - med en tydlig kategorisering och prisuppdelning. Målgruppen är bland annat produkter för för kökschefer.

Det nya varumärken är en mix av svenska och internationella produkter.

–Sysco produkterna är våra egna varor tydligt indelade i tre olika kvalitetsnivåer, vilket gör det enklare för kökschefer och inköpare att göra rätt val utifrån just sitt kök. Alla produkter har genomgått bland de mest omfattande kvalitetstester inom foodservice. Det garanterar en jämn och stabil kvalitet med branschledande certifiering inom alla kategorier, säger Åsa Wickholm, Head of Sysco Brands på Menigo.

2016 blev Menigo en del av Sysco, världens största foodserviceaktör. På Menigo arbetar man nu för att kvalitetssäkra befintliga sortiment mot Syscos högt ställda kvalitetskriterier. Produkter märkta Sysco kommer att lanseras successivt och Menigos nuvarande egna märkesvaror Chefs Basic, Brakes och Brakes Select kommer på sikt att bytas ut men finns kvar under en övergångsperiod.

–Den nya produktserien som vi nu lanserar är bara ett exempel på hur vi på Menigo kan nyttja kraften av att vara en del av ett globalt företag samtidigt som vi behåller foten i det lokala. Lanseringen innebär dessutom att vi på sikt kommer att ta in nya spännande internationella produkter som blir unika på marknaden, säger Joakim Sköld Östling, Merchandising Direktör Menigo.








Av: Annika Rådlund Källa och foto: Menigo