Nu lanseras Incredible Sausage
6 Mar 2020
Hälsans Kök lanserar nu en växtbaserad korv som ser ut som, ska smaka som och tillagas som en köttkorv.
Incredible Sausage är gjord av växtbaserade ingredienser som soja, rödbetor, morötter, paprika, raps- och kokosolja. Dessutom är skinnet växtbaserat och gjort av alger.
Till skillnad från konventionella växtbaserade korvar är Incredible Sausage rå och inte förkokt. Detta gör att man kan grilla eller steka korven på klassiskt vis och att den ska fortfarande vara saftig och med det typiska tuggmotståndet hos en köttkorv.
Varje korv innehåller 13 gram växtbaserat protein och är en källa till fibrer och den lanseras i en förpackning som kan återvinnas. Kartongen är gjord från PEFC certifierad hållbart pappersfibrer och plasttråget är genomskinligt med en ny slags plastfolie för att vara 100 procent återvinningsbart.
Om Hälsans Kök
Arbetar med växtbaserad mat och är en del av Nestlé.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Hälsans kök
6 Mar 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"