O’Learys och Carlsberg Sverige lanserar nytt barkoncept
1 Jun 2022
Nu öppnar O’Learys och Carlsberg Sverige sitt nya gemensamma barkoncept Beer Garden på undervåningen i O’Learys Norrtull i Stockholm. Ambitionen är att skapa ett socialt rum i rummet, där gäster kan umgås och göra lättsamma aktiviteter ihop, som att spela dart, pingis eller cornhole, samt äta och dricka.
- Suget efter att umgås och göra roliga saker ihop med andra är enormt, inte minst efter två år av minskat socialt umgänge. Med Beer Garden ville vi därför skapa en mötesplats där våra gäster får en härlig kväll fylld av tävlingar, sport, blandat med god mat och dryck. Detta nya koncept är något som vi verkligen tror passar både nya som gamla O’Learys-gäster och förhoppningsvis blir Beer Garden ett favoritställe för många kompisgäng och kollegor att hänga på framöver, säger Lars Höglin, på O’Learys/Social Eatertainment Group.
Han förklarar att Beer Garden passar bra för stora grupper som vill anordna en kickoff, ett födelsedagsfirande, ett event eller liknande. Lokalen har inspirerats av amerikanska beer gardens och tanken är att skapa en avskalad utomhuskänsla med hjälp av långbord, bänkar och en öppen och inbjudande bar, blandat med rustika inslag som korrugerad plåt, naturmaterial, armeringsjärn och ljusslingor.
- Detta är ett nytt sätt för oss att jobba på och det känns riktigt kul att visa upp vårt varumärke i ett helt nytt sammanhang och samtidigt bidra till en grym lokal för folk att umgås och ha kul på. Vi ser också mycket fram emot att kunna använda lokalen för att bjuda in spännande dryckes-experter, anordna sportquiz, företagsevent och ölprovningar framöver, säger Minna Månsson, på Carlsberg Sverige.
Beer Garden är en förlängning av O’Learys eatertainment-erbjudande. Planen är att ta konceptet vidare till fler O'Learys-restauranger, konceptet är dessutom skalbart och kan användas både inomhus och utomhus.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: O’Learys
1 Jun 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"