Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

O’Learys och Carlsberg Sverige lanserar nytt barkoncept

 
  • Lars Höglin, på O’Learys/Social Eatertainment Group.

    Lars Höglin, på O’Learys/Social Eatertainment Group.

  • Beer Garden öppnar nu på undervåningen av O’Learys Norrtull i Stockholm.

    Beer Garden öppnar nu på undervåningen av O’Learys Norrtull i Stockholm.

Föregående
Nästa
 
Nu öppnar ett nytt vattenhål för stockholmarna, när O’Learys och Carlsberg Sverige slår upp portarna till sin gemensamma satsning Beer Garden. Ett helt nytt barkoncept på över 220 kvadratmeter med plats för 125 gäster som inspirerats av amerikanska beer gardens.

Nu öppnar O’Learys och Carlsberg Sverige sitt nya gemensamma barkoncept Beer Garden på undervåningen i O’Learys Norrtull i Stockholm. Ambitionen är att skapa ett socialt rum i rummet, där gäster kan umgås och göra lättsamma aktiviteter ihop, som att spela dart, pingis eller cornhole, samt äta och dricka.

- Suget efter att umgås och göra roliga saker ihop med andra är enormt, inte minst efter två år av minskat socialt umgänge. Med Beer Garden ville vi därför skapa en mötesplats där våra gäster får en härlig kväll fylld av tävlingar, sport, blandat med god mat och dryck. Detta nya koncept är något som vi verkligen tror passar både nya som gamla O’Learys-gäster och förhoppningsvis blir Beer Garden ett favoritställe för många kompisgäng och kollegor att hänga på framöver, säger Lars Höglin, på O’Learys/Social Eatertainment Group. 

Han förklarar att Beer Garden passar bra för stora grupper som vill anordna en kickoff, ett födelsedagsfirande, ett event eller liknande. Lokalen har inspirerats av amerikanska beer gardens och tanken är att skapa en avskalad utomhuskänsla med hjälp av långbord, bänkar och en öppen och inbjudande bar, blandat med rustika inslag som korrugerad plåt, naturmaterial, armeringsjärn och ljusslingor. 

- Detta är ett nytt sätt för oss att jobba på och det känns riktigt kul att visa upp vårt varumärke i ett helt nytt sammanhang och samtidigt bidra till en grym lokal för folk att umgås och ha kul på. Vi ser också mycket fram emot att kunna använda lokalen för att bjuda in spännande dryckes-experter, anordna sportquiz, företagsevent och ölprovningar framöver, säger Minna Månsson, på Carlsberg Sverige. 


Beer Garden är en förlängning av O’Learys eatertainment-erbjudande. Planen är att ta konceptet vidare till fler O'Learys-restauranger, konceptet är dessutom skalbart och kan användas både inomhus och utomhus. 

 



    Av: Annika Rådlund Källa och foto: O’Learys