Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

O’Learys startar Social Eatertainment Group

 
O’Learys startar Social Eatertainment GroupIdag är det 130 enheter inom företagsgruppen - målet är minst 400, berättar VD Kenneth Lorentzen. O’Learys köpte nyligen upp restaurang- och barkedjan Harrys. Nu meddelar O’Learys att detta var det första av flera planerade förvärv och joint ventures och att man av den anledningen startar Social Eatertainment Group – som ska bli Europas ledande företagsgrupp inom eatertainment. 

Altor-ägda O’Learys bildar nu Social Eatertainment Group och satsar stort på att växa framöver, både i Sverige och i resten av Europa. Huvudfokuset för det nya moderbolaget, som idag äger O’Learys och Harrys, är att etablera sig som ledande inom sitt segment – det vill säga mat och dryck i kombination med sociala spel, aktiviteter, evenemang och sport. Det är något som VD Kenneth Lorentzen tror kommer att vara viktigare än någonsin efter en tid av social distansering och digitala möten.

- Vi är övertygade om att eatertainment och att umgås med sina vänner och kollegor kommer att bli en ännu viktigare del i människors liv framöver. Vi erbjuder roliga och avslappnande platser att umgås på, för familj, vänner och kollegor. Det är också ett attraktivt erbjudande för restaurangägarna, som får gäster som stannar längre och som därmed också spenderar mer tid och pengar, säger Kenneth Lorentzen, VD på Social Eatertainment Group. 

Målet  är att 2025 ha minst 400 enheter. Idag ingår drygt 130 enheter i företagsgruppen. Under 2021 planeras många öppningar inom gruppen i bland annat Sverige, Norge, Nederländerna och Spanien. Man siktar också på en kedjeomsättning på minst 10 miljarder SEK år 2025

    - Vi vill driva eatertainment-branschen framåt och vi vill växa tillsammans med attraktiva varumärken och tillväxtpartners inom eatertainment som är intresserade av tillväxt och som precis som vi har en stark vision för sitt varumärke. Vi har mer än 30 års erfarenhet av den här branschen, av inköp, av expansion och av att växa tillsammans med franchisetagare och all den kunskapen och erfarenheten är en del av vårt erbjudande gentemot våra partners inom gruppen, fortsätter Kenneth Lorentzen.







Av: Annika Rådlund Källa och foto: Social Eatertainment Group