Pizza Hut Sverige introducerar grab'n go alternativet "My Box"
4 Maj 2023
Bakgrunden till satsningen är att när Pizza Hut genomförde en undersökning 2022, för att förstå konsumentvanorna, så visade det sig att 47% av konsumenterna uppgav att de längtar efter en "on the go" pizza. Baserat på denna kunskap bestämde sig Pizza Hut Sverige för att introducera My Box för alla som letar efter en snabb lösning för lunch, mellanmål och andra tillfällen.
–My Box är det perfekta alternativet för alla som vill ha en god och snabb måltid när man är på språng eller sitter på en picknickfilt i en mysig park. Vi är därför glada att kunna presentera My Box som en del av vår fortsatta resa med att återlansera Pizza Hut på den svenska marknaden Det här är en kampanj som vi tror kommer gå rakt in i målgruppen och bidra till nya gäster, både digitalt och i våra restauranger, säger Andrea Lindgren, Chief Marketing Officer för Pizza Hut Sverige.
My Box gör det möjligt för kunderna att välja mellan en kombination av pizza och utvalda tillbehör såsom vitlöksbröd och dryck, allt i en bekväm pizzakartong. Med priset 89 kr menar de att My Box ett budgetvänligt val för den som är på språng och den perfekta lösningen när pizzasuget infinner sig.
– My Box är ett smart och bekvämt val som för folk som vill ha valmöjligheter till övrigt utbud som finns i dagsläget på marknaden. Vi tror att detta är den perfekta lösningen för det behovet, säger Niklas Ågerup, Chief Product Officer för Pizza Hut Sverige.
4 Maj 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"