Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg lanserar ett nytt koncept i sommar
18 Maj 2020
–Vi har liksom många av våra kollegor i branschen en majoritet av barnfamiljer under sommarmånaderna. Dessa tar vi väl hand om, men vill skruva det lite extra i år med tanke på att utlandsresor inte kommer bli aktuellt för de allra flesta, säger Jessica Rivle General Manager. '
Hon berättar att de även öppnar upp för möjligheten att ta med sig hund till de stora familjerummen.
–Hos oss skall det kännas som man är på en semester-resort med Kids Club, underhållning, all inclusive, spa, yoga och utflyktsprogram samtidigt som man enkelt kan ta del av sommarstaden Göteborg och salta bad.
I tredagarspaketen ingår utöver all mat och dryck, fri tillgång till Kids Club. Där ska barnen barnen aktiveras ett par gånger om dagen medan föräldrarna testar spa:et eller yoga. På kvällarna blir det familjeunderhållning
- Det finns en bred erfarenhet bland vår personal. Många har arbetat som reseledare, musiker och showartister. De kommer tillsammans med proffsmusiker att ta fram sina talanger i sommar, säger Jessica Rivle.
Hotellet som stod helt nyrenoverat 2019, har stora publika ytor.
–37 000 virtuella kvadratmeter brukar man räkna och det är här som familjer kommer att underhållas på ett säkert sätt.
-En av våra högsta prioriteringar är att hela tiden utveckla arbetet kring våra gästers och medarbetares hälsa och säkerhet. I dagarna lanserades Radisson Hotel Safety protocol i samarbete med SGS, ett program för att ta detta till ytterligare en nivå. Vad vi jobbar med rent konkret är bland annat att hålla avstånd mellan gäster, såväl vid incheckning som under måltider. Städrutinerna är kraftigt utökade och för närvarande serveras inga bufféer. Personalen tränas kontinuerligt och vi kommer heller inte fylla hotellet till max. Vårt utflyktsprogram kommer anpassas efter aktuella rekommendationer. Man skall känna sig trygg hos oss, avslutar Jessica Rivle.
18 Maj 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"