Scandic toppar svenska hållbarhetslistan
11 Mar 2021
Sustainable Brand Index är Europas största oberoende varumärkesstudie med fokus på hållbarhet. Baserat på mer än 60 000 konsumentintervjuer i Norden, Nederländerna och Baltikum undersöker studien hur hållbart varumärken uppfattas vara, varför det uppfattas så och vad man ska göra åt det. Studien inkluderar också en omfattande trendanalys, konsumentbeteendeanalys och strategiska rekommendationer. Sustainable Brand Index grundades 2011 i Sverige och genomförs nu årligen i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna, Estland, Lettland och Litauen.
- Det känns helt fantastiskt att av tusentals konsumenter utses till branschens mest hållbara varumärke, år efter år. För oss är detta ett kvitto på att Scandic visar vägen genom att vara det mest inkluderande företaget för de många människorna, fortsätter att leda utvecklingen mot bättre mat och dryck med mindre påverkan och arbetar för att erbjuda alla gäster den mest hållbara rumsupplevelsen. Vi är ödmjuka inför uppgiften och väldigt tacksamma för våra gästers, konsumenters och beslutsfattares förtroende, säger Magnus Ljungberg, Hållbarhetschef på Scandic Hotels Group.
Redan 1993 bestämde sig Scandic för att bli ledande inom hållbarhet och har sedan dess arbetat med hållbarhetsfrågor som de vill föra framåt i besöksnäringen. Under 2020 antog Scandic nästa steg genom att lansera en ny hållbarhetsstrategi för att fortsätta möta de högt ställda krav som gäster och samhället förväntar sig.
11 Mar 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"