Smaka på Stockholm byter namn till Stockholm Good Food festival och datumet flytas fram
29 Maj 2020
Nordens största matfestival Smaka på Stockholm genomförs årligen i början av juni i Kungsträdgården, nu festivalen som startade 1992 fått ett nytt namn: Smaka Good Food Festival och den har även fått ett nytt datum - i alla fall i år.
– Vi ska skapa en ny fantastisk matfestival i september utifrån de förutsättningar som finns. Att ställa in helt i en tid då restaurangbranschen behöver all uppmärksamhet och stöd som den kan få, finns inte på kartan. Vi planerar nu för exempelvis fler digitala upplevelser samt take away. Till vår hjälp har vi flera av landets främsta kockar och restauranger, säger Anders Sewerin som är grundare av Smaka Good Food Festival.
I år flyttar den internationella konferensen Sweden Foodtech Big Meet in mitt i Smaka Good Food Festival för att göra den tillgänglig för fler. Konferensen handlar om hur techsektorn kan förändra framtidens mat och kommer att kunna följas både på plats och online.
Festivalen är gratis att besöka samlar flera av landets främsta kockar, restauranger, food trucks och mathantverkare. Under evenemanget pågår allt från samtal om framtidens matförsörjning med internationella experter till lättsam underhållning.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Smaka Good Food Festival
29 Maj 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"