Spring Wine & Spirits – inleder samarbete med vinproducenten Piccini
10 Jan 2023
Förutom Piccinis egna varumärke med samma namn, ingår även Valiano, Torre Morra och Villa al Cortile i deras sortiment. Vinerna kompletterar Spring Wine & Spirits portfölj med prisvärda kvalitetsviner från Toscana och Etna på Sicilien.
Familjen Piccini är verksamma i hjärtat av Chianti och deras viner representerar mycket av det nya moderna Chianti, dock alltid med stor respekt för ursprunget. Vinhuset har en lång och anrik historia som tog sin början redan 1882 när Angiolo Piccini började framställa vin med endast 7 hektar till sitt förfogande. Idag drivs vinhuset av fjärde generationen Piccini genom syskonen Mario och Martina Piccini, som nu förfogar över 400 hektar fördelade på fyra egendomar runt om i Toscana.
- Vi är enormt stolta över att äntligen kunna presentera vårt senaste tillskott i portföljen. Piccini är ett prestigefyllt vinhus och deras långa erfarenhet och kunskap ger prisvärda viner av hög kvalitet. Vi ser väldigt positivt på det kommande samarbetet och ser fram emot att få dra igång årets provningar och event, säger Åsa Rosvall, Senior Brand Manager på Spring Wine & Spirits.
10 Jan 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"