Starbucks lanserar två kylda kaffedrycker
20 Feb 2023
Starbucksprodukterna tillverkas på Arlas mejeri i Esbjerg i Danmark och mjölken kommer från Arlagårdar. Kaffet är etiskt producerat av 100 procent arabicabönor från Starbucks Coffee Company.
– De tillverkas med samma toppkvalitet som på caféerna och innehåller båda espressorostad arabicakaffe som är100 procent rättvisemärkt, säger Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige.
Starbucks Dark Chocolate Mocha med havssalt innehåller en blandning av rättvisemärkt espresso och ångad mjölk. Drycken har en rik smak av kaffe och mörk choklad, en klassisk smakkombination, som lämnar en sammetslen känsla i munnen. Med en hint av havssalt förhöjs smakupplevelsen ytterligare.
Frappuccino Salted Carame Brownie lStarbucks Frappucino är en av varumärkets mest omtyckta och ikoniska drycker, nuu utökas sortimentet med Starbucks Frappuccino Salted Caramel Brownie som innehåller en krämig blandning av Starbucks rättvisemärkta signaturespresso och mjölk, med smak av len kola- och chokladbrownie.
Båda kommer att finnas tillgängliga från och med nu fram till september 2023.
Källa och foto: Starbucks
20 Feb 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"