Stockholm Beer & Whisky Festival är igång
6 Sep 2024
Grundaren Marianne Wallberg är förstås på plats och berättar att de i år firar att det amerikanska bryggeriförbundet Brewers Association har varit med på mässan i hela 20 år i år.
Marianne Wallberg berättar att Sverige är en av USA:s viktigaste exportmarknader för hantverksöl.
– Hela 4,9 procent av deras export går hit till Sverige, förklarar hon.
Det är en stor bredd på ölen och det diskuteras och smakas runtom på mässan av alla dryckesintresserade.
–Öl från 23 av deras bryggerier finns på plats här och 7 av deras bryggmästare är här, säger Marianne Wallberg med ett leende.
Totalt är det i år ett sextiotal företag på plats i mässhallen och det är förstås inte bara öl som presenteras, utan även shots, vin, whisky, rom, gin och allt där i mellan. Det är en strid ström av besökare och fler väntas som vanligt komma under helgen, då förväntas det bli mycket folk.
– Nu har vi fått klartecken att vi kan ha båda hallarna här på Nacka strand nästa år, så det är bra, då kan vi ta emot ännu fler utställare och besökare, säger Marianne Wallberg.
6 Sep 2024
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"