Subway inleder samarbete med The Vegetarian Butcher
13 Jan 2023
Det nya veganska alternativet är det senaste tillskottet på Subways meny och är en del av ett nytt långsiktigt samarbete med The Vegetarian Butcher på den svenska marknaden. Lanseringen uppmärksammar den växande trenden med att fler och fler kunder önskar att ersätta animaliskt kött mot ett gott växtbaserat alternativ, speciellt under Veganuari.
Subway menar att sedan starten 2014 har trenden med Veganuari fortsatt att växa och vill därför uppmuntrar fler att prova på en vegansk livsstil. De menar också att under början av ett nytt år är fler betydligt mer medvetna om vad de äter, och många väljer därför att äta mat som har en positiv inverkan på både hälsan och vår planet. Under Veganuary i fjol inspirerade Subway över 620 000 människor att prova deras veganska alternativ – med deltagare från över 220 länder.
- På Subway har våra gäster alltid ett stort urval av goda alternativ. Vi är väldigt nöjda över att kunna erbjuda vår nya limited edition växtbaserade Teriyaki Steak Sub och samtidigt välkomna vår populära köttbaserade Steak and Cheese tillbaka. Båda varianterna är marinerade i en grymt god Teriyaki-glaze, toppas med smält ost och det konsumenten önskar från vårt stora utbud av färska grönsaker. Tillsammans med vår partner The Vegetarian Butcher är vi övertygade om att ett växtbaserat val inte ska behöva kompromissa på vare sig smak eller njutning, säger Elina Jollman, Marketing Manager på Subway Sverige .
13 Jan 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Kryddiga drinkar med Fireball
Firebål, Spicy Sunrise och Fireball Sour
-
Introducerar ett nytt kvällskoncept - traditionellt kinesiskt midnattsnack
"Ambitionen är att inte bara erbjuda utsökt mat, utan också skapa en unik och spännande atmosfär"
-
Topp 10: Hit reser svenskarna på höstlovet
"Det har varit ett högt bokningstryck i år"
-
Estrellas Heta Häxhattar med chili och gräddfil gör comeback
De frasiga barsnacksen är tillbaka
-
Nytt skräckhus i restaurang Fiesta under Halloween på Gröna Lund
"I den zombiesmittade restaurangen Zombiesta förvandlas varje gäst till en del av menyn när de möter kökspersonal som inte bara lagar maten, utan också jagar den"
-
Fanta lanseras med Beetlejuice -design
"Inför Halloween kände vi att det var det perfekta tillfället att skaka om Fanta lite och blanda det bubbliga och färgglada med Beetlejuices läskigheter"
-
Han blir ny vd för Hotel Diplomat
"Det är en spännande och stimulerande utmaning"