Subway inleder samarbete med The Vegetarian Butcher
13 Jan 2023
Det nya veganska alternativet är det senaste tillskottet på Subways meny och är en del av ett nytt långsiktigt samarbete med The Vegetarian Butcher på den svenska marknaden. Lanseringen uppmärksammar den växande trenden med att fler och fler kunder önskar att ersätta animaliskt kött mot ett gott växtbaserat alternativ, speciellt under Veganuari.
Subway menar att sedan starten 2014 har trenden med Veganuari fortsatt att växa och vill därför uppmuntrar fler att prova på en vegansk livsstil. De menar också att under början av ett nytt år är fler betydligt mer medvetna om vad de äter, och många väljer därför att äta mat som har en positiv inverkan på både hälsan och vår planet. Under Veganuary i fjol inspirerade Subway över 620 000 människor att prova deras veganska alternativ – med deltagare från över 220 länder.
- På Subway har våra gäster alltid ett stort urval av goda alternativ. Vi är väldigt nöjda över att kunna erbjuda vår nya limited edition växtbaserade Teriyaki Steak Sub och samtidigt välkomna vår populära köttbaserade Steak and Cheese tillbaka. Båda varianterna är marinerade i en grymt god Teriyaki-glaze, toppas med smält ost och det konsumenten önskar från vårt stora utbud av färska grönsaker. Tillsammans med vår partner The Vegetarian Butcher är vi övertygade om att ett växtbaserat val inte ska behöva kompromissa på vare sig smak eller njutning, säger Elina Jollman, Marketing Manager på Subway Sverige .
13 Jan 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"