Subway satsar på uppdaterad mackklassiker i sommar
8 Jun 2022
Club Sandwich är en amerikansk klassiker med omdiskuterat ursprung. Bland de mest omtalade historierna är att den uppkom på exklusiva Saratoga Club House i New York 1894, medan andra säger på att det skedde på Union Club i New York 1889. Historierna må vara många om hur Club Sandwichen kom till, men nu skrivs ett nytt kapitel i mackans historia när den kommer att finnas att beställa på Subway.
Mellan den 8 juni och 30 augusti tolkar Subway denna odödliga klassiker med kyckling, skinka, knaperstekt bacon och den toppas även med en krämig guacamole för att framkalla en ny smakupplevelse.
- Under sommaren njuter alla i Sverige av det varma vädret och därför tycker vi att det känns jätteroligt att få presentera vår tolkning av en odödlig mackklassiker som passar perfekt att njuta av under sommarens härliga tillfällen. Vi vill nu uppmana alla att prova vår tolkning på Club Sandwich för att de ska få avnjuta guacamolens bidrag på mackan och som verkligen gör den till en Club Sandwich 2.0, säger Elina Jollman, Marketing Manager Subway Sverige.
Subway´s Club Sandwich kan serveras som en klassisk Sub på 15- eller 30 cm, wrap eller sallad med Subway´s olika kombinationer och och målgruppen är bland annat de som tar lunchen på språng under sommaren.
Dessutom kommer Subway under kampanjperioden även uppmuntra sina gäster att prova deras Chicken Nuggets med tillhörande dip utöver deras övriga snacks för att uppmärksamma en större del av deras sortiment.
8 Jun 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"