Texas Longhorn planerar att dubbla antalet restauranger
17 Jan 2022
För att nå expansionsmålet om att dubbla antalet restauranger från dagens 30 inom tre år ska i snitt 10 nya restauranger öppnas varje år under en treårsperiod. Fokus ligger på att konvertera redan befintliga verksamheter till Texas Longhorn-konceptet samtidigt som man söker efter renodlade nyetableringar.
– Vi vill göra fastighetsägare och franchisetagare medvetna om hur flexibelt och starkt vårt koncept är. Texas har funnits i över 30 år och har under denna tid haft en och samma ägare. Med en ny meny och ny interiör rustar vi för framtiden. Lokalmässigt är en optimal yta 180 kvadratmeter även om det kan variera en aning beroende på stad och läge, säger Patrik Engman, etableringsansvarig på Texas Longhorn.
Företagets grundare Philip Huntzinger öppnade sin första restaurang 1994 på S:t Paulsgatan i Stockholm och idag finns ett 30-tal restauranger. Nu vill man expandera och 10 befintliga franchisetagare vill nu öppna ytterligare en Texas-restaurang:
- Vi har drivna och duktiga franchisetagare som brinner för konceptet lika mycket som vi gör och som trots en rådande pandemi vill öppna en till restaurang. Det är ett kvitto på att vi har ett vinnande koncept och ett starkt varumärke, avslutar Patrik Engman.
Texas Longhorn söker nu lokaler och franchisetagare i både Norrköping, Nyköping, Sundsvall, Luleå, Umeå, Gävle, Karlskrona, Lund, Göteborgsområdet och Stockholmsområdet.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Texas Longhorn
17 Jan 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"