Arla först i Sverige med drickkvarg

Som första företag på den svenska marknaden lanserar Arla nu ett helt nytt sätt att konsumera kvarg, som dryck. Arlas unika drickkvarg är en mild och mättande dryck utan tillsatt socker som påminner om drickyoghurt men är baserad på kvarg. Nyheten lanseras i två goda smaker: apelsin & vanilj samt jordgubb & granatäpple. 

Många väljer att äta kvarg till frukost, mellanmål eller när de behöver något snabbt i farten. Arla är först ut på den svenska marknaden med att lansera kvarg som dryck och tillgodoser därmed en stark efterfrågan från konsumenter.  Under årets första månader har kvargkonsumtionen ökat med cirka 70 procent, jämfört med samma period förra året*.

– Vi vill vara det företag som driver den svenska kvargmarknaden genom att erbjuda nya spännande produkter. Många efterfrågar enkla och mättande mellanmål som går snabbt att få i sig. Kvarg på flaska är precis det, säger Ann Bergman, Senior Brand Manager på Arla Foods Sverige.

Arlas drickkvarg lanseras i smakerna apelsin & vanilj samt jordgubb & granatäpple. Drycken är slät, utan fruktbitar, och innehåller inget tillsatt socker. Drickkvargen har dessutom ett högt naturligt proteininnehåll och låg fetthal Arlas drickkvarg lanseras i smakerna apelsin & vanilj samt jordgubb & granatäpple. Drycken är slät, utan fruktbitar, och innehåller inget tillsatt socker. Drickkvargen har dessutom ett högt naturligt proteininnehåll och låg fetthalt.

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 12.000 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien och Luxemburg. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.

Läs också