Foodora expanderar till fyra städer till
27 Sep 2022
Fler restauranger står på tröskeln att ansluta sig inom kort. Foodora fortsätter att växa kraftigt och finns idag på över 330 olika platser runt om i Sverige. Bolaget når över 90 procent av den svenska befolkningen. De meddelar att efterfrågan på snabb hemleverans har ökat markant.
Handelsplatsen som foodora skapat är inte bara en länk mellan restauranger, butiker och kunder. Bolaget är dessutom en solid plattform för digital handel, marknadsföring och en sofistikerad infrastruktur kring hemleverans, en struktur som snabbt kan appliceras i hela landet.
- Svenskarnas behov av snabba hemleveranser ökar i hela landet, därför känns det extra roligt att vi nu kan svara upp mot det behovet ytterligare. Vår ambition är att restaurangerna ska vässa sin digitala försäljning genom oss. Jag hoppas och tror också att restaurangerna genom ökad omsättning kan skapa viktiga lokala arbetstillfällen, både hos oss samt hos de partners som är anslutna till plattformen, Säger Daniel Raba Gustafsson, logistikchef foodora Sverige
Foodora har redan nu anställt över 50 människor för leverans hem till kund i de fyra nya städerna och de meddelar att det är en siffra som kommer växa.
27 Sep 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"