Humor ska förbättra möten

Med kunskap om möten i centrum och mycket humor har Svenska Mötens nya reklamfilmer premiär i dag på TV4 News.
– I Sverige sitter vi i snitt cirka 25 procent av vår arbetstid i möten. Ett bra möte gör stor skillnad. Ett möte som inte är välplanerat och genomtänkt kostar väldigt mycket pengar. Vi vill med några enkla tips och idéer hjälpa företag att förbättra sina möten, säger Lena Andersson, marknadschef på Svenska Möten.

Filmerna kan även ses på Svenska Mötens egna YouTube-kanal. I huvudrollen syns komikern och skådespelaren Nour El Refai.
I filmerna, som kommer att visas under hela 2013 med komikern och skådespelaren Nour El Refai i huvudrollen, bjuds tittarna på tips som ska hjälpa dem att arrangera bättre möten. Teman som behandlas är bland annat möblering, kroppsspråk, uppföljning och deltagande.
Svenska Möten är ett bokningsbolag och en medlemsorganisation för drygt 120 utvalda konferensanläggningar. Totalt representerar anläggningarna cirka 25 procent av den totala mötesindustrin. Just kunskapsbyggande är en viktig del av Svenska Mötens kommunikationsstrategi.
– Vi vet hur mycket möten betyder för företagens verksamhet och vi vill att de ska bli så bra som möjligt. Därför är det en viktig del av vårt arbete att driva kunskapsfrågan. Samtidigt som vi vill informera vill vi bjuda på lite humor, vilket gör att Nour El Refai är klippt och skuren för rollen som programledare i filmerna, berättar Lena Andersson.

Filmerna är producerade tillsammans med reklambyrån Le Bureau och produktionsbolaget Esteban.
– Vår målgrupp sitter ju i många möten. De kan nog känna igen sig när de ser filmerna, och förhoppningsvis skratta till lite. Med filmerna vill vi på ett underhållande sätt bidra till att fler företag och organisationer tänker lite mer på hur de kan få ut mer av sina möten, säger Hjalmar Delehag, copywriter på Le Bureau och en del av arbetsgruppen bakom filmerna.

www.svenskamoten.se

13.roligamoten_1

Läs också