Krogkoncern Brasseriegruppen har nu bestämt sig för att satsa på en medlemstjänst där lunch ingår varje vardag. Idéen till satsningen är kommit till som en följd av pandemin för att få fler att återigen äta restaurangmat till lunch.
– Vi hade redan innan pandemin utvecklat Brasseriegruppens lojalitetsapp och när corona kom i våras fortsatte vår digitalisering med en helt annan fart. Nu under hösten har vår bransch mött extremt tunga motgångar, men det har gjort oss mer kreativa än någonsin. Vi inspirerades av streamingtjänsternas prenumerationstjänster och skapade Lunchklubben, säger Filip Guvén, VD Brasseriegruppen.
Han förklarar att ”Lunchklubben” ger medlemmen tillgång till att äta lunch fem gånger i veckan på sju klassiska restauranger i Stockholm under ett helt år, avgiften betalas per månad. De restauranger som ingår i Lunchklubben är East, Prinsen, Pas d’Art, Gastrotek Zink, Villa Godthem, Orangeriet och Brasseriegruppens nya krog Ricordi, som öppnar våren 2021. Månadskostnaden är 1666 kr och då ingår guldmedlemskap i Brasseriegruppens lojalitetsapp.
– Prenumerationer är en otroligt stor del av människors vardag idag. Musik, TV, parfymer och blomleveranser är bara några exempel. Det känns extremt spännande att ta detta tänk in i restaurangbranschen.
– Våra medarbetare har visat extremt kreativa sidor, och att detta nu mynnat ut i Lunchklubben, som vi nu kan interagera i vår lojalitetsapp och på så sätt skapa ännu mer värde för våra gäster, gör mig stolt och ser ljust på koncernens framtid.