Scandic Hotels först med Amadeus Agency360 Enterprise Edition

Scandic Hotels har tecknat ett nytt avtal med Amadeus.
Scandic Hotels har tecknat ett nytt avtal med Amadeus.

Scandic Hotels har tecknat avtal med Amadeus om implementering av Amadeus Agency 360 Enterprise Solution. Reseinformationsprogramvaran, som spårar alla resebyråbokningar från branschens tre globala distributionssystem (GDS), ska ge hotellkedjan nya insikter.

Lösningen ska ge en komplett insyn i resebyråernas bokningsdata, vilket gör det möjligt att driva fler bokningar och maximera affärsprestandan.

Amadeus, leverantör av transformativ reseteknologi, har tecknat ett nytt avtal med Scandic Hotels. Reseinformationsprogramvaran Amadeus Agency 360 Enterprise Solutionsom spårar alla resebyråbokningar från branschens tre globala distributionssystem (GDS).

Avtalet gör Scandic Hotels till det första företaget i Skandinavien att införa programvaran vilket ska stärka hotellgruppens förmåga att analysera och agera på resebyrådata för hela sin portfölj med 280 hotell i Skandinavien, Polen och Tyskland.

Möjligheten att analysera bokningar efter ägare, fastighetskategori och region ger oss praktiska insikter som hjälper oss att driva lönsam efterfrågan och förbättra produktiviteten.

Den version av Amadeus Agency360 som Scandic Hotels har valt ger 12 månaders framåtblickande data och historisk insikt över en 24-månadersperiod, vilket fördjupar förståelsen för företags- och byråresultat. Lösningen är en del av Amadeus portfölj av innovativa verktyg som vidareutvecklar den plattform som förändrar resebranschen.

–Med Amadeus Agency360 Enterprise Solution får vi en djupare inblick i vår omfattande hotellportfölj. Möjligheten att analysera bokningar efter ägare, fastighetskategori och region ger oss praktiska insikter som hjälper oss att driva lönsam efterfrågan och förbättra produktiviteten, säger Aaron Angert, försäljningschef på Scandic Hotels.

Tack vare den datan kommer nu Scandic Hotels att kunna mäta prestandan hos sina nyckelresebyråer och rikta insatserna mot de mest lönsamma möjligheterna.

– Amadeus Agency360 Enterprise Solution ligger i centrum av resekosystemet och delar med sig av insikter från branschens största GDS-leverantörer. Lösningen kommer att förse varumärket med viktig framtidsinriktad data, vilket möjliggör snabba och strategiska beslut, säger Tissera, chef för International Hospitality på Amadeus.

Läs också