Urban Italian Group öppnar nu sitt tredje italienska koncept, Trattoria Giorgio’s. Den första restaurangen öppnar under senhösten 2025 i Fältöversten på Östermalm i Stockholm.
Första satsningen blir i Fältöversten, där Trattoria Giorgio’s tar plats i tidigare Klang Markets lokal med ett utmärkt läge med entré både från gatan och direkt från gallerian. Trattoria Giorgio’s är tänkt att växa vidare, med fler restauranger planerade runtom i Stockholm under de kommande åren. Med denna satsning befäster gruppen sin position som en av Skandinaviens starkaste aktörer inom italiensk gastronomi.
– Trattoria Giorgio’s är ett kärleksbrev från Urban Italian Group till 1960-talets Italien. En tid då självsäkerhet och elegant design definierade en hel era och där passion och hantverk genomsyrade den italienska kulturen. Giorgio’s är en trattoria som förmedlar den varma atmosfären från denna tid och där gemenskapen och kärleken till det goda i livet alltid står i centrum, säger Brazer Bozlak, VD och grundare av Urban Italian Group.

Restaurangkonceptet beskrivs så här: Med rötterna djupt förankrade i italiensk mattradition och designinfluenser från 60-talets Milano och Florens, blir Trattoria Giorgio’s en varm och självklar samlingsplats där matglädje, gemenskap och design står i centrum. Här möts det klassiska italienska köket och moderna influenser i en meny som hyllar både tradition och nutid.
Urban Italian Group (UIG) är en snabbväxande restauranggrupp som sedan starten 2017 har etablerat sig som en ledande aktör inom italiensk gastronomi med sina två populära restaurangkoncept Basta och Florentine i Stockholm. Med 13 restauranger i Sverige och Spanien samt över 500 medarbetare serverar UIG årligen över 1,5 miljoner gäster.
Urban Italian Group meddelar att de under det kommande året kommer att lansera tre nya restaurangkoncept inom både italiensk och spansk gastronomi samt öppna ytterligare sju restauranger.