Karibiska smaker i Årets Sill 2019
16 Jun 2019
Projektet Årets Sill är ett samarbete mellan restaurang/konferensanläggningen Salt & Sill på Klädesholmen och Klädesholmen Seafood. Målsättningen är att ta fram nya och innovativa sillinläggningar och samtidigt bidra till Sjöräddningssällskapets viktiga arbete. Förslagen till Årets Sill tas fram av Salt & Sill och dess personal. Efter juryns val kvarstår Klädesholmen Seafoods arbete med att ta fram en sillinläggning som är anpassad för fabriksproduktion.
Sillen hade lansering den 6 juni då man också firar Sillens Dag på Bohusländska Klädesholmen. En krona per såld sillburk går direkt till Sjöräddningssällskapet.
På Klädesholmen, på Tjörns västsida, finns en silltradition sedan 1594. Här har man i generationer utvecklat sillen till den inlagda delikatess den är idag.
Av: Annika Rådlund Källa: Klädesholmen
Foto: Joachim Bråse
16 Jun 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Kryddiga drinkar med Fireball
Firebål, Spicy Sunrise och Fireball Sour
-
Introducerar ett nytt kvällskoncept - traditionellt kinesiskt midnattsnack
"Ambitionen är att inte bara erbjuda utsökt mat, utan också skapa en unik och spännande atmosfär"
-
Topp 10: Hit reser svenskarna på höstlovet
"Det har varit ett högt bokningstryck i år"
-
Estrellas Heta Häxhattar med chili och gräddfil gör comeback
De frasiga barsnacksen är tillbaka
-
Nytt skräckhus i restaurang Fiesta under Halloween på Gröna Lund
"I den zombiesmittade restaurangen Zombiesta förvandlas varje gäst till en del av menyn när de möter kökspersonal som inte bara lagar maten, utan också jagar den"
-
Fanta lanseras med Beetlejuice -design
"Inför Halloween kände vi att det var det perfekta tillfället att skaka om Fanta lite och blanda det bubbliga och färgglada med Beetlejuices läskigheter"
-
Han blir ny vd för Hotel Diplomat
"Det är en spännande och stimulerande utmaning"