Restaurangen på Radisson Blu Hotel Uppsala har renoverats och de har bytt koncept – till ett franskt brasseri. Hotellets tidigare restaurang Picnic byter nu namn till Bonté.
Radisson Blu Hotel Uppsala invigdes 2012 och har sedan start välkomnat tusentals gäster, och blivit ett populärt val bland affärs- och fritidsresenärer samt lokala Uppsalabor. Under dessa år har man framgångsrikt drivit restaurangen Picnic, men nu presenterar hotellet ett helt nytt restaurangkoncept. Nu välkomnas gästerna i stället till det franska brasseriet Bonté.
– Jag har fått äran att vara med hotellet sedan start och har med glädje sett mängder med nöjda gäster lämna (och komma tillbaka till) vår restaurang. Men under dessa år har både Uppsala och dess restaurangscen växt och utvecklats rejält. Därför känns det som helt rätt beslut att nu lansera en ny och uppdaterad restaurang som kan välkomna nöjda gäster i många år till, säger Ann-Sophie Myrefelt, General Manager, Radisson Blu Hotel Uppsala.
Bonté hyllar det klassiska franska brasseriet, kryddat med livfulla influenser från hela Sydeuropa. De
nyrenoverade lokalerna erbjuder en sofistikerad och inbjudande atmosfär som speglar det nya konceptet och passar perfekt för både små och stora sällskap. I samband med renoveringe tillkommer även en ordentlig hotellbar för härligt häng som gästerna möts av direkt när de kommer in.
![Restaurang, Picnic på Radisson Blu Hotel Uppsala byter nu namn till Bonté och presenterar ett nytt koncept.](https://hotellorestaurang.se/wp-content/uploads/2025/02/BONTE-Radisson-Blu-Hotel-Uppsala-nw-m.jpg)
– Bonté betyder godhet på franska och det är det vi har strävat efter i denna nya restaurang, från smaken på maten till hur vi välkomnar och tar hand om våra gäster. Bonté är ett inbjudande franskt brasseri dit jag själv gärna hade gått för en mysig helkväll tillsammans med vänner och familj – och jag hoppas att våra kommande gäster håller med, fortsätter Ann-Sophie Myrefelt.
![](https://hotellorestaurang.se/wp-content/uploads/2025/02/BONTE-Radisson-Blu-Hotel-Uppsala-nw2-1.jpg)
Det nya restaurangkonceptet har tagits fram av konceptbyrån Konceptism, på uppdrag av Winn Hotel Group som äger och driver Radisson Blu Hotel Uppsala. Konceptism skapar och utvecklar innehåll för mat- och dryckesbranschen och jobbar med kunder över hela världen.
OM RADISSON BLU HOTEL UPPSALA
Radisson Blu Hotel Uppsala har 185 rum och sviter, några med privata terrasser med utsikt över staden. Inom gångavstånd finns Uppsala Konsert & Kongress, shopping och kulturella sevärdheter.