it’s pleat, som är H&M:’s cafékoncept, fortsätter med sina kollektionssläpp som nu blivit lite av ett signum för cafét. De tidigare kollektionerna, med teman som ”semla” och ”kanelbulle”, blev snackisar- när alla delar i fikat hade smak av just semla eller kanelbulle.
På caféet It’s pleat erbjuds alltifrån hållbara och hälsosamma luncher och söta bakverk under parollen healthy-ish.
Dessutom har man bland annat släppt en smakrika nyheter i samarbete med superduon food pharmacy.
Från och med den första advent lanseras julkollektionensom karaktäriseras av klassiska smaker som pepparkaka och saffran, och serveras fram till den 26 december.
– Vi har två centralt belägna caféer i Stockholm liksom i Uppsala och London, och att komma in och avnjuta en eller flera godsaker från vår julkollektion är den perfekta pausen i julrushen, säger Ninnie Lahnborg, projektledare It’s pleat.
Julkollektionen är såsom de tidigare kollektionerna utvecklad tillsammans med matkreatören Victoria Nordström.