Scanbox och Nenda gör ”near cinema”-filmer tillgängliga för hotellmarkanden
7 Dec 2019
- "Hotellupplevelsen" är ett välkänt uttryck som används för att beskriva hög komfortnivåer över de som finns i de genomsnittliga hemmen, men TV-upplevelsen på hotell idag är underlägsen den man är van vid i sitt eget hem. Samarbetet med Scanbox är en del av vår strategi för att erbjuda en "bättre än hemma" TV-upplevelse på hotell i hela Norden. Enligt vårt avtal med Scanbox kan vi erbjuda nya filmer som nyligen gått på bio och som ofta inte är tillgängliga förrän mycket senare via gästens egna streamingtjänster, säger Anders Hässel, VD och medgrundare av Nenda.
Filmerna från Scanbox kommer att göras tillgängliga on demand och levereras med flera språk- och undertextsalternativ för hela Norden. Som en helt molnbaserad streamingtjänst ger Nenda också sina användare möjligheten att enkelt växla mellan olika språk och undertexter direkt i användargränssnittet. Denna funktion är av stort värde för hotellbranschen på grund av dens internationella kundkrets.
- Vi här på Scanbox är mycket glada över att arbeta med Nenda eftersom vi är engagerade i att leverera bättre digitalt innehåll till B2B TV-marknaden. Nendas streaminglösning hjälper oss att lyckas med det uppdraget och det är därför vi ser fram emot att släppa vårt innehåll på deras innovativa plattform, säger Torben Thorup Jørgensen.
7 Dec 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"