Aloha - Årets Blossa 19
11 Sep 2019
Årets smak baseras på sötma från passionsfrukt som förenas med hibiskusblommans fruktigasyra och bryts av med subtila toner av kokos och kaffe.
– I sin helhet är glöggen fruktig och frisk och gifter sig väl med Blossas traditionella glöggkryddor, säger Åsa Orsvärn, Chief Blender för Blossa.
Flaskans färg ska påminna om den rosaröda hibiskusblomman och de färgglada rosa korallerna som finns på de rev som omringar Hawaiiöarna. Hibiskusblomman återfinns ävens i mönstret som pryder flaskan, som ska efterlikna 50-talets hawaiiskjortor. Siffrornas blågröna färg ska påminna om havet och surfingkulturen, medan korken ska symbolisera kokosnötens färg och textur. Bakom designenstår Scandinavian Design Group, som arbetat med Blossa sårgångsglögg sedan starten av smakresan år 2011.
Blossa 19 Aloha finns i Systembolagets beställningssortiment från den 11 september.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Blossa
11 Sep 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Regeringen går vidare med förslaget om gårdsförsäljning av alkohol
Regeringens förslag innebär att:
-
Byggstart för Hotell Polishuset
"Det är en mycket vacker byggnad med stora egenvärden, inte minst dess historia som polishus"
-
Fastfood & Café & Restaurant Expo arrangeras i Stockholm
Nytt för i år är "Flavour Journeys"
-
Var sjunde vågar inte göra sin röst hörd på jobbet
"Tystnadskultur gör att missförhållanden som ekonomiska oegentligheter eller sexuella trakasserier riskerar att inte komma upp till ytan"
-
Wedholms Fisk firar 40 år med gästspel av Johan Jureskog
"Med Johan vill vi gå så långt utanför den vanliga menyn som möjligt"
-
Recept: Mac n’ Cheese Fusion med het vitlök och krispig salvia
Pastarecept med cheddarostcréme
-
Pontus Frithiof at Bro Hof startar vid årsskiftet
"Vi ser detta som en fantastisk möjlighet att skapa en plats som erbjuder en oslagbar upplevelse"