Clarion Collection Hotel – landets bästa hotellkedja

Clarion Collection Hotel har utsetts till Sveriges bästa hotellkedja av  landets affärsresenärer.

Det var på Business Travel Award den 10:e mars som Clarion Collection Hotel utsågs till Sveriges bästa hotellkedja för affärsresenärer. Priset som delas ut årligen bygger på en undersökning om hur närmare 8 000 beslutsfattare och affärsresenärer på nordiska företag värderar de olika hotellen.

Ett av hotellkedjans hotell är Clarion Collection Hotel Wellington, på Östermalm, som förklarar vinsten med ett långsiktigt fokusarbete på att skapa en miljö som gör att resenären känner sig som hemma.

–   Jag är jätteglad över att vi återigen vunnit priset som Sveriges bästa hotellkedja. Vi har jobbat långsiktigt med att göra vårt hotell oemotståndligt och är säker på att det arbetet nu lett till att vi tagit hem vinsten”, säger Patricia Häggblom, hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Wellington.

Clarion Collection Hotel består av 42 mindre och centralt belägna hotell vars stora gästgrupp är högfrekventa affärsresenärer.

–   Många av våra resenärer spenderar flera nätter i veckan på hotell. Vi vet hur mycket de värdesätter att de alltid får kvällsmat hos oss, att det på eftermiddagen finns en hembakad kaka och färskbryggt kaffe. Vi ger gästerna en välförtjänt ombonad hemmalyxkänsla som vi är mycket stolta över och vet att gästen uppskattar”, säger Patricia Häggblom.

Den senaste tiden har också Clarion Collection Hotel Wellington satsat på nyrenovering av både rum och restaurangdel för att ytterligare kunna förmedla sin personliga och hemtrevliga känsla.

–  Vi har satsat på att vässa hotellupplevelsen för våra gäster och jag tror att den hemtrevliga känslan som vi vill förmedla till våra gäster hjälpt och bidragit till att vi nu är Sveriges bästa hotellkedja. Vi kommer nu fortsätta förbättra hotellet och bidra till att våra gäster är de mest nöjda i hela hotellsverige.

Clarion Collection Hotel har utsetts till Sveriges bästa hotellkedja för affärsresenärer. Priset som delas ut årligen bygger på en undersökning om hur närmare 8 000 beslutsfattare och affärsresenärer på nordiska företag värderar de olika hotellen.

 

Läs också