För att matcha globala trender i arbetslivet satsar Accor nu på coworking i Europa. Under de tre kommande åren planerar hotelloperatören att öppna 1200 nya arbetsutrymmen på sina hotell runtom i världen. Varumärket, som går under namnet WOJO, innebär att Accor expanderar sitt erbjudande för att bli mer relevant för konsumenter i deras vardag.
– Satsningen på arbetslivet gör Accor ännu mer relevanta för konsumenterna i deras vardag. Expansionen ligger också i linje med vår långsiktiga vision om att vara en naturlig mötesplats för såväl resenärer som lokalsamhället, säger Jan Birkelund, Development & Operations för Accor i Norden.
Wojo är resultatet av ett samarbete mellan Accor och fastighetsbolaget Bouygues Immobilier. Produkten kommer att lanseras på Accor-hotell över hela världen – med erbjudanden inom såväl budget som midscale och lyx.
– Som hotelloperatör kommer vi dagligen i direkt kontakt med företag och arbetare och har därför en förståelse för deras behov och förväntningar på arbetslivet. Arbetsvänlig atmosfär i kombination med ett personlig bemötande och premiumtjänster går i linje med vår expertis. Med Wojo kan vi nu svara upp för kundernas behov av ett rörligt arbetsliv, säger Stephane Bensimon, vd för Wojo.