Konditorn Roy Fares är Indiskas julprofil
30 Nov 2019
I år är det Roy Fares som presenterar Indiskas julkollektion som fotograferats i en 1800-tals villa i Stockholm. Roy Fares är konditor, tv-profil samt grundare och ägare av café-verksamheten Mr Cake.
- Jag är stolt över samarbetet och det känns väldigt spännande och ärofyllt att få vara Indiskas första manliga Julprofil. Jag älskar Julen och just nu ser jag fram emot att få umgås med vänner och familj, njuta av god mat och gå all in på juldekorationer. Indiska har funnits med mig sedan jag var liten och växte upp i Örebro och därför känns det extra roligt att få göra det här samarbetet., kommenterar Roy Fares
- Roys kärlek till Julen och den starka kopplingen mellan hans passion för bakverk och årets ”godaste” högtid gör att samarbetet har känts rätt från dag ett. Att vi valt att samarbete med en man i år känns extra roligt, Indiska är ett livsstilsvarumärke för alla och vi vill fortsätta att visa det i vår kommunikation.”säger Maria Backlund, marknadschef på Indiska.
MR Cake är ett cafékoncept där amerikanska bakverk möter svenskt fika. MR Cake grundades 2017 av konditorduon Roy Fares och Mattias Ljungberg i Stockholm. Idag finns MR Cake både i Stockholm och Göteborg.
Indiskas Julkollektion finns online och i butik från och med den 21 november.
Av: Annika Rådlund Källa: Indiska
30 Nov 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"