Menigo kan nu titulera sig Bästa Monter 2012 på GastroNord med motiveringen: ”För en kreativ och nyskapande monter som visar produkterna på ett öppet och ärligt sätt. Med mycket action, trevlig personal och en tilltalande design blir montern en magnet som drar till sig besökare.”
– Vi är så stolta och glada. Det var extra kul att personalen lyftes fram i motiveringen liksom ordet nyskapande, ett ord som vi också använder i vårt nya varumärkesarbete där vi fokuserar på just den färska råvaran, säger Mie Fendert, marknadschef på Menigo.
De överiga finalisterna som hamnade på en delad andraplats är Delicato med monternummer A28:30, Monteriva A16:10 och Delifrance som finns i monter A33:48.
Kriterierna har varit tillgänglighet, budskap, exponering, bemötande och funktion. Juryn har utgjorts av Jenny Marcuson, chefredaktör för Tidningen Hotell & restaurang, Stefan Nilsson från Trendgruppen, Catarina Kent på Perfect Design samt Malin Marceau och Marcus Sjöberg från Stockholmsmässan.
– Vi har också låtit besökarna rösta på vilken av de fyra finalisterna de tyckte skulle vinna. Dessa röster har likräknats med en jurymedlems. Både besökarna och vi i juryn hade Menigo på första plats, avslöjar Jenny Marcuson.
Segraren vinner förutom äran, diplom och blommor, ett reportage i nästa nummer av tidningen.
Undersökning
Ostrapporten 2024
Sveriges mest populära ostar: