Pernod Ricard lanserar Oddka by Wyborowa i Sverige
16 Okt 2013
Vad smakar egentligen elektricitet och nyklippt gräs? Oddka by Wyborowa lanserar tre smaker på den svenska marknaden. Smakerna Electricity, Fresh Cut Grass och Apple Pie lanserades i Systembolagets beställningssortiment den första oktober.
Oddka by Wyborowa är Pernod Ricards senaste satsning på vodkamarknaden och lanseras nu i Sverige. Oddka introducerades förra hösten i USA och har fått stor uppmärksamhet tack vare de nyskapande och konceptuella smakerna. De senaste åren har trenden i USA dominerats av vodka som inspirerats av matvärlden, främst från dessertbordet.. De fantasifulla smakerna Electricity och Fresh Cut Grass lämnar matens värld och hämtar inspiration från upplevelser och naturfenomen.
- Vi på Oddka är passionerat experimentella. Därför ställde vi oss frågan: ”Hur smakar egentligen elektricitet och nyklippt gräs?” Tillsammans med våra smakexperter har vi tagit fram en serie smaker som stimulerar både smaksinnet och fantasin, säger Maja Johansson, Global Brand Manager Oddka by Wyborowa.
- Apple Pie: Söt som mormors äppelpaj gjord på röda äpplen och varm kanel.
- Electricity: Som blixt på flaska, men säker. En vodka som bokstavligen kittlar smaklökarna och nyfikenheten.
- Fresh Cut Grass: Minnet och lukten från sommarens nyklippta gräsmatta. En uppfriskande gräsig vodka med krispiga citrustoner.
Electricity fungerar bäst att drickas rent medan Apple Pie och Fresh Cut Grass lämpar sig även i cocktails.
www.oddkavodka.com
www.pernod-ricard-sweden.com
16 Okt 2013
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Ny sjömatsutbildning lanseras
"Deltagarna får en djupare förståelse för hållbarhet, artkännedom och näringslära, samtidigt som de får praktisk erfarenhet av tillagningstekniker"
-
Så mycket kaffe dricks på jobbet – cheferna toppar listan
Här är topp 5 yrken och roller som konsumerar mest kaffe.
-
Strawberry ska bygga Nordens största flygplatshotell på Arlanda
"Det känns fantastiskt för oss att kunna erbjuda ett fullservice-hotell"
-
Idag lanseras Spenn
"Med Spenn och partnerskapet med Norwegian kommer vi att skapa synergier och mervärde för våra medlemmar och partners på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts inom lojalitet"
-
Solvalla tar från årsskiftet över restaurangerna vid arenan
"Framför allt finns det synergier som vi kommer att utnyttja"
-
Pontus Frithiof lanserar en egen te-kollektion
"Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets många möjligheter"
-
Vildmarkshotellet bygger spa för 40 miljoner
"Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet"