Grand Hôtel Stockholm har rekryterat Richard Lindh som ny PR- & Marknadschef. Richard har lång erfarenhet inom PR och marknadsföring och kommer närmast från rollen som Head of Creators på influencerbyrån We are Cube.
I rollen som PR- och Marknadschef kommer Richard Lindh att ansvara för Grand Hôtels övergripande kommunikation och marknadsföring. I uppdraget ingår även kommunikations- och marknadsarbete för Grand Group som inkluderar Lydmar, The Sparrow Hotel, Mathias Dahlgrens restauranger samt hotellens övriga barer, restauranger och spa.
– Vi är jätteglada över rekryteringen av Richard Lindh. Han kommer till oss med en gedigen erfarenhet inom PR och marknadsföring, samtidigt som han har en spännande spetskompetens inom influencer marketing. Den kunskapen i kombination med hans erfarenhet av att arbete lokalt, nationellt och internationellt är något som kommer att utveckla oss i vår kommunikation, säger Pia Djupmark, vd Grand Hôtel Stockholm.
Richard Lindh tillträdde sin tjänst som PR- och Marknadschef den 25 augusti.
– Det känns helt fantastiskt att ha påbörjat min anställning på Grand Hôtel och att få arbeta med alla dessa starka varumärken som tillsammans skapar en femstjärnig destination i världsklass, säger Richard.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Grand Hôtel
Foto fasad: Magnus Mårding /Grand Hôtel