Märkligaste rumservice-beställningarna i år

...och ovanliga prylar upphittade på hotellrummen:
För andra året i rad avslöjar Hotels.com de märkligaste rumsservicebeställningarna - och kvarglömda saker som inte hör till det vanliga.
För andra året i rad avslöjar Hotels.com de märkligaste rumsservicebeställningarna - och kvarglömda saker som inte hör till det vanliga.

I Hotels.com årliga Hotel Room Insights-rapport får reda på de mest förbluffande föremål som gäster har glömt kvar och de ovanligaste rumsservicebeställningarna.

Hotels.com har sammanställt vilka de vanligaste de vanligaste kvarglömda föremålen är på hotellrum, på topplistan ligger smutstvätt, laddare, smink och toalettartiklar. Årets rapport avslöjar också ett antal ögonbrynshöjande fynd bland det kvarglömda.

Bland riktiga dyrgripar som har glömts kvar på hotellrum nämner Hotels.com; en Rolex-klocka, en Birkin-väska och en klocka värd 65 miljoner kronor. Kvarglömda husdjur i form av en kyckling och en ödla hittades (och återlämnades) efter att ägaren checkat ut. På ett hotell återfanns två kompletta helbengips och tillräckligt med löständer för att förse ett helt hotell. De kvarglömda föremålen inkluderar också en riskokare, ett bildäck, en mixer och byggrör.   

Rumsservice 

För andra året i rad avslöjar Hotels.com även de märkligaste rumsservicebeställningarna:

Ett badkar fyllt med Evian-vatten så att ett barn kan bada i det renaste vattnet 

 En skräddarsydd allergimeny för husdjur, till exempel glutenfritt eller laktosfritt 
 Ett bränt rostbröd 
 En varmkorv med kaviar 
 Färsk getmjölk 
 Två kilo bananer

Av: Annika Rådlund Källa: Hotels.com 
Foto: Getty Images

Läs också