Söktjänsten Gårdsnära lanserar en ny funktion som låter producenter av mat och dryck att själva registrera sig och på så vis komma i kontakt med nya kunder. Visionen med Gårdsnära är att få fler att upptäcka nära produktion av mat och dryck och hjälpa bygga ett starkare band mellan producent och konsument.
– Sverige är fullt av duktiga producenter av mat och dryck och trots av vi bara funnits sedan i somras har vi redan idag nära 2 100 producenter i vår databas. Med vår nya funktion vill vi göra det enklare för ännu fler att nå ut – vi vill bokstavligen sätta producenterna på kartan och ge dem ett verktyg att kommunicera med sina kunder, säger grundaren Erik Östling.
Visionen med Gårdsnära är att få fler att upptäcka nära produktion av mat och dryck och hjälpa bygga ett starkare band mellan producent och konsument.
– Närproducerat handlar om så mycket mer än bara maten eller drycken. Det handlar om kontakt människor emellan, om insyn och en omtanke om naturen och djuren, men också om jobb och lokal tillväxt. Att handla lokalt är helt enkelt att investera i sin egen och i sin omgivnings framtid, fortsätter Erik Östling.
Att som producent registrera sig på Gårdsnära är helt kostnadsfritt och Gårdsnära vill välkomna alla från köttbonden och grönsaksodlaren, till charkuteristen eller den lilla ölbryggaren.
Läs också
Nyheter
The Kings Fox byter namn
Restaurang
Brasserie Voyage öppnar vid Vasaplatsen