De hade bästa montern på Gastro Nord
Idag utsågs bästa montern på Gastro Nord, priset gick till det företag som fått flest röster av besökarna på mässan och juryn var också enig.
Idag utsågs bästa montern på Gastro Nord, priset gick till det företag som fått flest röster av besökarna på mässan och juryn var också enig. Priset Bästa Monter Gastro Nord 2016 gick i år till Smakriket.
Vi på Tidningen Hotell & Restaurang anordnade för tjärde gången i ordningen tävlingen Bästa Monter GastroNord 2016, i samarbete med Stockholmsmässan.
Besökarna fick under mässdagarna rösta på sin favorit och de tre montrar som fått flest röster gick sedan till final. En jury som bestod av representanter från Tidningen Hotell & Restaurang tillsammans med Stockholmsmässan utsåg sedan vilken av de tre som blev den slutliga vinnaren. Kriterierna som juryn tittar på är tillgänglighet, budskap, exponering, bemötande och funktion.
I år gick priset till Smakriket som hade en uppseendeväckande monter med svenska kulturväxter. De hängande granarna och svamparna var synliga från långt håll och monterna var som ett stycke natur mitt i mässhavet.
Grattis till Smakriket!
Så här löd juryns motivering:
”Besökarna lockas in i den spännande montern som har stor variation med olika stationer och uppdelningar. Den är lättillgänglig och produkterna och budskapet exponeras tydligt. Hängande granar och svampar har bildat ett tak i montern som ger det en mysig rumskänsla. Personalen är observanta på alla och är trevliga och engagerade.”
Vinnare av Bästa Monter Gastro Nord 2014 blev Duni med sin färgstarka monter som var lätt att få överblick över, den var inbjudande och lätt att gå runt i med vackra och kreativa dukningar. Både budskap och avsändare var tydligt.
Vinnare av Bästa Monter Gastro Nord 2012 blev Menigo med motiveringen: ”För en kreativ och nyskapande monter som visar produkterna på ett öppet och ärligt sätt. Med mycket action, trevlig personal och en tilltalande design blir montern en magnet som drar till sig besökare.”
Vinnare av Bästa Monter Gastro Nord 2010 blev Lavazza med motiveringen ”För en varm och välkomnande monter som är lättillgänglig och inbjuder till besök. Med en trevlig personal som snabbt fångar upp gästen och en tydlig profilering i ett behagligt ljus. Vinnaren har lyckats skapa en mysig miljö kopplad till produkten och sticker ut i mängden.”
Text och foto: Annika Rådlund