När det nya hotellet Radisson Blu Riverside Hotel på Lindholmen i Göteborg, med 265 hotellrum och sviter, slår upp dörrarna den 18 mars 2013 blir det det första hotellet på Lindholmen. Nu har nyckelpersoner kommit på plats på det nya hotellet.
Över 1500 personer ansökte om de populära tjänsterna. Efter 200 intervjuer anställdes 60 personer. För att hitta rätt kandidater har man använt sig av rekryteringsverktyget Harrison Assessment. De egenskaper som varit viktiga under rekryteringen har varit personlighet, engagemang, glädje och affärsmässighet.
– Verktyget har hjälpt oss att matcha rätt personlighet med bra erfarenhet så att vi har fått fram de bästa kandidaterna, säger Malin Franck, VD på Radisson Blu Riverside Hotel på Lindholmen.
På bilden från vänster: Frode Andresen – Sales Manager, Charlotta Olsson – Executive Housekeeper, Therese Andersson – Director of Sales and Marketing, Alice von Geijer – Hotellchef, Malin Franck – VD, Emelie Johansson – Sales and Marketing Coordinator, Magnus Lindholm – Revenue Manager.